Nu rullar livet på bra!!!

Hej kära läsare!!
 
Äntligen dags för en liten uppdatering.
 
Förstår att du spänt har setat och väntat på min "överrraskning" som jag utlovade förra veckan.
 
Nu slipper du vänta längre.
 
Jag fick som sagt en sån otroligt jävla överlycklig nyhet förra veckan och det handlade om att jag fått en alldeles egen LÄGENHET!!! På "Oxen", mitt emot kupolen. Nära och bra till både Mc.Donalds, Willys och Stan. Kan de bli bättre?? Äntligen. Så otroligt jävla skönt. Nu ska jag äntligen få komma bort från de här boendet och jag ska få stå på egna ben. Större frihet och större ansvar. Jag kommer kunna komma och gå som jag vill, när jag vill och hur jag vill. Jag kommer få laga min egen mat. Jag kommer kunna ha vilken jag vill hemma på besök. Känslan är obeskrivlig. För ca 10 månader sen snart så kunde jag knappt drömma om ett eget place. Min alldeles egna lägenhet. Fy fan va skönt!! En egen nyckel, en egen ingång, en egen säng och egna möbler. Sen som grädden på moset så känns det xtra skönt att jag får den här lägenheten före en som har stått i kö längre än mig men personalen här tyckte att jag var värd den mer. Deras exakta ord var: "Vi bedömer att du har kommit längre i "tillfrisknadsprocessen" och därför så tycker vi att du ska vara den som står på tur för att få den här lägenheten. Den är du värd Sebastian" BOOOOOOM!!! Såja. In your FUCKING face sucker ;D Karma is a bitch.
 
Nu kommer jag kunna kämpa ännu hårdare för att få hem min dotter. Nu kommer jag kunna argumentera på ett annat sätt och jag kommer kunna ha någonting som hon kan komma hem till. Det här kommer hjälpa mig oerhört mycket. Jag är så förbannat jävla glad, så jävla stolt och så extremt tacksam för att jag har klarat mig såhär långt. Jag är nykter/drogfri i snart 10 månader, jag har kontakt med min dotter varannan månad, jag har nu fått lägenhet och jag har ett jobb jag kan gå till varje dag. Det enda som fattas för att mitt liv ska bli totalt fullbordat nu är att jag kommer in på skolan till hösten. Jag kommer få besked om jag har blivit antagen vilken dag som helst nu. Sista ansöknings dagen för utbildningen är imorgon så jag borde få svar strax efter det. Är så jävla nervös och spänd. Jag hoppas verkligen att jag kommer in.
 
Jobba som "Fritidsledare" är en av mina största drömmar och den drömmen har bara växt mer och mer sen jag gick in i behandlingen och fick så mycket beröm och lovord om att jag verkligen skulle passa som det. Det har jag fått höra i många många år så den drömmen hoppas jag innerligt kommer slå in här en vacker dag.
 
Jaha, det där var förra veckan det. Något som också handlar om förra veckan är mitt "vecko-mål". Att jag MINST ska GÅ 50km i veckan. Jag klarade den här veckan återigen. Med god marginal dessutom ;D Det blev totalt 72,7 km.
En annan sak som också hände förra veckan, i Söndags, var att Fars gubben nu var väldigt väldigt nära att trycka till grabben sin i tennis. Solen var stekhet, himlen var klar blå, vinden var stilla, planen var borstad, strängarna var sträckta, bollarna var runda, vattenflaskorna var fyllda, kropparna var insmorda, skorna var knutna och båda var taggade. Nu var det 2 timmar av stenhård tennis som väntade. Farsans revanch lust kändes av hos ett pensionärs par som satt i sin trädgård och fikade ända nere i Ystad. Idag skulle han vinna. Det började bra. Vi höll det jämnt hela vägen och första set fick lov att avgöras med 2 break gem efter ställningen 6 - 6. Farsan kamma hem båda breaken och tog ledningen med 1 - 0 i set efter siffrorna 8 - 6. I andra set så kan man säga att jag var uppvärmd och gubben var i stort sätt chanslös. Andra set slutade 0 - 6 till mig. I tredje set så såg det först ut som om att den här matchen var avgjord och att jag återigen skulle kamma hem en enkel seger. Jag ledde nämligen tredje set med 0 - 4 innan gubben vaknade till och han vaknade till rejält. Vette fan vad han spetsade sitt vatten med under pauserna men jävlaranamma vad han kom tillbaka. 0 - 4 förvandlades till 3 - 4, sen kom 3 - 5 och sen 2 raka för gubben, 5 - 5. Han tar dessutom ledningen sen, 6 - 5. Va fan är det som händer här? Nyss var matchen nästan avgjord och nu är jag 1 gem ifrån att FÖRLORA den här jävla matchen. Här rykte mitt racket... hejdå. Bye bye racket. Ha de bra.
Som tur var så hade jag ett xtra racket. Nu jävlar!! Skärpning nu. Jag lyckas räta upp skutan och kvittera, 6 - 6. Tar sen också ledningen 6 - 7 men gubben är fan seg och vill inte vika ner sig nu när han kämpat så hårt, 7 - 7. Men efter den här stora upphämtningen så tar hans krafter slut. Han försöker, han kämpar, han stretar emot trots att han även hade sträckt vaden/smalbenet en stund innan men till slut så kan han inte stå emot längre och jag tar hem dom 2 sista break gemen och vinner med 7 - 9. Vid det här laget så har vi tjuvspelat i nästan 1 timme xtra. Så efter 3 extremt jobbiga, roliga och svettiga timmar så kan vi konstatera att min seger svit mot gubben fortfarande håller i sig. 5:e segern för i år efter dom helt otroliga siffrorna: ( 8-6, 0-6, 7-9 )
 
Efter matchen så fick han som vanligt bjuda vinnaren på mat och den här gången svek jag mitt kära Mc.Donalds och jag bestämde mig för att åka till "Valentinos" i Forssa istället och beställde mig en fet kyckling tallrik ;D Mumma!!
 Efter den här galna dagen så kunde jag inte göra nånting annat än att bara bli skjutsad hem och slänga mig på sängen och nästan halv dö. Somnade som en liten baby sen på kvällen trots att det var ca 25 grader varmt i mitt rum. Svettades som en gris på grillen men jag var så slutkörd så jag decka av ändå.
 
Dagen efter så kände jag faktiskt inte av träningen så mkt. Det brukar alltid komma 1 - 2 dagar efter för mig, då känns det som fan i axlar, lår, vader och armar. Ibland ljumskarna också. Man är ju så förbannat dålig på att stretcha efteråt. Det är lika med dömningen i innebandy ibland också. Man kan ha en jävla träningsvärk efter 1 helg ibland alltså. Jaha, iväg till jobbet då. Jag har möte idag med min "Jobb-koordinator" som ska hjälpa mig att ta kontakt med Borlänge Kommuns "bemanning" för jag vill fråga dom varför folk med ingen undersköterska utbildning eller arbetslivserfarenhet inom vården får jobb men inte jag. Jag som bla är utbildad tex. Deras svar till det var att jag sållats bort i gallringen tack vare att jag inte hade körkort och har för dåligt med arbetslivserfarenhet inom yrket. Sånt jävla bullshit alltså. Personer som "Mustafa", "Majid", "Rafa", "Dilek" & "Mehmet" dom får jobb men en annan får inte ens chansen. Sure, dom kan ha jätte mycket erfarenhet men majoriteten av alla som jag har pratat med iaf säger att det oftast inte alls är så utan dom saknar det helt.
 
Jag blir så trött och förbannad på sånt här skit. Hur fan ska man gå tillväga för att få kunna visa upp sig?? Är man tvungen att "praktisera" ett helt fucking år för att man ska få synas?? Nej nu hoppas jag verkligen att jag kommer in på skolan så att ja kan få sadla om till något helt annat och jobba med det som jag faktiskt drömmer om att få jobba med. 
 
Efter mötet med Susanne så var det dags för mig att åka ner på stan till kl.14 och gå till tandläkaren. Dags för behandling Nr.2. Återigen en lagning. Den andra av typ 10 ;D Haha. När jag var klar så fortsatte jag att sola kroppen och i slutet av dagen så behövde man inte kalla mig "Krabban" längre utan "Kräftan". Satan var röd bränd jag var och axlarna + bröstet bara brändes. Hade ingen solkräm på mig utan hällde bara på mig vatten flaska efter vatten flaska så att jag ska bli brunare fortare och det blev ju bara att brännas ännu mer :D 
 
Jag hade fruktansvärt svårt att slappna av och sova efter den här stekheta dagen. Hela kroppen kändes som om den skulle brinna upp + att det fortfarande var 25 grader varmt i mitt rum. Vet inte hur jag öppnar fönstret mer än vad jag har det öppet nu. Jag fick pina mig igenom natten och strax efter 01.30 så måste jag ha lyckats somna för det var de senaste klockslaget jag sett innan jag vaknade av att alarmet tjöt 06.40. Fy fan tänkte jag. Ska jag verkligen gå upp nu??
 
Nej det sket jag fan i. Jag sjukanmälde mig och somnade om till 09.00. När jag väl hade klivit upp så möts jag av damen som har hand om lägenheterna jag ska flytta in i och hon frågade mig om inte jag ville följa med ner dit och titta på lägenheten jag ska flytta in i?? Självklart sa ja. Låt mig dricka 1 kopp kaffe och röka 1 cigg så drar vi sen. Så jag gjorde mig iordning och sen drog vi. När jag kommer ner dit så står en av mina grannar Christoffer där och skruvar ihop en massa nya IKEA möbler som både jag, han och en annan ska få i sina rum. Helt nya grejer. En byrå, ett vardagsrums bord, en soffa, ett köksbord med 2 stolar och en helt ny 90x200 säng. FUCK va nice!! Allt var i svart och grått. Det blir bra som fan de. Jag har själv mkt eget i just svart, vitt och grått. Lite rött också så det kommer nog kunna matchas ihop bra sen när jag flyttar in och ska inreda lite. Älskar att inreda!! Den här lyan ska bli så jävla mysig alltså. Funderar på om inte jag skulle skaffa mig ett litet mindre akvarie att ha där inne också. Det är så jävla fint. Saknar verkligen tiden då jag hade 1 stort och 1 litet akvarium. 
 
Det enda negativa med min lägenhet var att vi inte har någon egen "ugn" och ingen "spis-fläkt". Så vill man laga mat i "ugn" så får man använda det allmänna köket en bit in i byggnaden. Vi har inget eget Internet heller men det ska jag och en polare köpa och sen dela på så det kommer lösa sig. Annars var det en helt okej 1:a. Ett helt ny renoverat badrum, 4 stora garderober i hallen, 1 litet förvarings rum och sen ett stort 4-kantigt rum med inbyggt kök. Det kommer bli skit bra. Bara 10 dagar kvar nu tills jag får flytta in men om föregående hyresgäst blir klar snabbare med att städa ur och Chrille skruvar ihop möblerna så kan jag flytta in tidigare men senast den 15e Juni så har jag flyttat. Efter att jag kollat på lägenheten så drog jag iväg och kika lite på kupolen sen drog jag ner till "X-cons" och hängde lite med grabbarna. Fortsatte att steka och jobba på brännan. Den här gången hade jag införskaffat mig solskydd och tan-oil iaf så idag brändes det inte lika mkt och jag blev dessutom att se brunare ut ;D 
Efter att jag setat och umgåtts ett tag med "gänget" så drog jag iväg och mötte en Pogo kompis och vi stack iväg och raida lite och när vi raidat färdigt så braka helvetet lös. Väder gudarna visade verkligen sitt rätta jag. Det började verkligen tok regna, det bara pissa ner och blixt fågeln Zapdos och Åsk guden Zeus visade upp sitt vrede. Det blixtra, dånade, knastra, fräste och small utav bara helvete och där stog man, i bara shorts och tofflor. Helt jävla näck nästan. Hur fan ska ja kunna ta mig hem nu i det här vädret?? Jag lyckades ta mig till tågstation men där tog det stopp. Jag försökte vänta ut regnet och åskan men det var lönlöst. Det kom våg efter våg med skurar, blixtar och ett dånande dunder. Himlen lyste upp, folk sprang till höger och vänster för att söka skydd, brandbilar, ambulanser och polisbilar körde och lät hej vilt över stan. 3-4 bränder i länet på bara några timmar. Jag lyckades fånga en del av blixtrarna och dom dånande smällarna på film. Älskar verkligen sånt här väder men idag var det fan lite små läskigt. Det kändes som om marken vibrera, fönstren skaka och hjärtat sattes fan i halsgropen ett par ggr. Till slut så fick jag lov att springa ut i ovädret och jag skyndade mig hem. Folk tittade nästan snett på mig och funderade nog var det var för en galning som kom halv joggandes på vägen i bara shorts och tofflor i det här vädret?? haha. Sket man väl i.
 
Jag lyckades iaf ta mig hem och jag kom lagomt hem till middan. Pasta med ost & skink sås gratäng ;D MUMS!! Även under middagen så fortsatte det att pissa ner regn och dåna med blixtar och dunder. Mysigt. Jag kröp sen ner i sängen och lyssnade på det ljuva ljudet samtidigt som jag kollade på en gammal klassiker till serie, "The Wire". Så jävla bra.
The Wire – Wikipedia
Idag Onsdag så klev jag upp som vanligt till jobbet, jobbade några timmar innan det var dags för ett till möte med min "Jobb-koordinator" Susanne. Vi hade bestämt att hon skulle hjälpa mig med att skriva ihop ett CV och det hade hon lyckats jävligt bra med. Så nu ska jag använda det till att söka lite olika jobb som jag har på lager. Bla till "Bemanningen" inom vården i Hedemora och Säters kommun samt till "bemanningen" för timvikarier i Borlänge Kommun. Något jävla jobb med en skaplig lön borde ja ju kunna få här under sommaren innan jag förhoppningsvis ska börja plugga på Fornby. Efter mötet så bestämde jag mig för att ta en kortare arbets dag och jag frågade snällt om inte jag kunde få smita hem lite tidigare och det var inga problem. Så jag gick hem, fixade lite inför flytten och strax innan vi skulle äta middag så drog jag ner på stan och spelade lite Pogo med några vänner och när jag precis hade kommit ner på stan så ringer min polare Markus och frågar mig om inte vi ska spela biljard?? Jo men visst kan vi göra det. Ja ska fan ha revanch från senast då de inte gick så jävla bra pga ett väldigt långt uppehåll och vilken revanch jag fick då!! Jag spelade så jävla bra idag och min polare var totalt sämst. Ingenting funkade för honom. Antingen så dränkte han sig eller så spelade han upp bollarna till mig helt gratis så att jag kunde sätta dom. Efter ca 10-12 omgångar så ledde jag med hela 28-9. Vid den ställningen så hade han i stort sätt gett upp men han lyckades rycka upp sig på slutet och kunde iaf snygga till siffrorna lite. Jag vann till slut "BARA" med 43 - 27.
Haha sådär kan det gå ibland kompis när man tar sig an mot ett proffs!! ;D
 
Jag fick under veckan också en jätte härlig och fin bild på min dotter skickat till mig <3
Så jävla fin, så söt, så underbar, så oskyldig och så älskad. Min alldeles egna prinsessa!! Vi ses snart igen. Den 14e Juni kommer jag och Farfar igen och träffar dig. Lääääängtar!! Älskar dig.
 
Jag zappade också runt bland facebook flödet i veckan och fick syn på en bild som jag bara fick lov att sno och jag tycker texten i den är så bra så jag kände att jag är tvungen att dela med mig av den till er läsare här. Tycker den är klockren;
Nej nu är det dags för mig att ta kväller och krypa ner i bingen. Avslutar natten med 1 avsnitt av "The Wire" sen måste jag sova så att jag orkar upp till jobbet imorgon bitti. Som tur är så jobbar jag ju bara till 10.30 sen är det "jobb-sök" och sen ner till behandlingen för att lämna prov. Vi får se om jag kanske får träffa min underbara son ett par timmar också efteråt.
 
Godnatt på er alla och ha en fin och trevlig Torsdag + helg. Kommer troligen en ny uppdatering efter helgen så att jag har något att skriva om. Kram kram
 
PeaCe & <3 
 
 
#1 - - Anonym:

Kan med stor sannolikhet vara dina dreadlocks som gör att du inte får jobb inom vården. Iom att det inte går att hålla rent håret på samma sätt som om du hade haft vanligt hår

#2 - - Oj, vad negativt du tog det. Vet inte vem du tror att jag är men jag jobbar just inom vården. Har man bakgrund med droger är det dessutom ett stort minus i protokollet, kanske när du varit drogfri i tre år att du skulle ha lika stor chans som andra.:

Oj, vad negativt du tog det. Vet inte vem du tror att jag är men jag jobbar just inom vården. Har man bakgrund med droger är det dessutom ett stort minus i protokollet, kanske när du varit drogfri i tre år att du skulle ha lika stor chans som andra.

Svar: Jag får be om ursäkt för min "negativitet" men jag trodde du var en annan som brukar kommentera mina inlägg "anonymt" med en massa "negativitet". Mitt hår ska inte behöva vara en avgörande faktor om jag får jobb inom vården eller ej, jag vet många som har "dreads" & även "långt hår" för den delen som jobbar inom vården och sen vad gäller min bakgrund så är ju det inget som står i mitt CV direkt så det kan inte heller vara en orsak. Och säg mig varför det just skulle behöva ta 3 år för mig att få en lika stor chans som andra? Vem säger att du skulle vara bättre än mig pga att jag har ett trassligt förflutet? ;/
Sebastian Krabban Wattberg

#3 - - Anonym:

Det är tillgången till läkemedel som gör det tyvärr, att man är i en miljö där det finns preparat som kan missbrukas. Jag antyder absolut inte att du skulle ta dom men det är en sån faktor som man lägger mycket vikt vid, och har man haft tidigare missbruk så anses man ha en förhöjd risk för att falla för frestelsen. 3 år var väl lite av en höftning, men efter 3 år har man tydligt belägg för att man satt den tiden bakom sig. Det är såklart inte alltid rättvist, men inom vården är det ibland svårare att få en andra chans när man trasslat till det för sig tidigare. Det är både för patientsäkerhet och för ens egen skull. Det är säkert olika på olika ställen, men där jag jobbar vet jag att man inte får ha dreads. Det är möjligt att de känner till din bakgrund även om du inte berättat om den, du är ju en ganska välkänd profil i Borlänge och man brukar alltid försöka göra lite background check på folk som befinner sig i en rekryteringsprocess.