Äntligen sommar!!!

Hej kära läsare!!
 
Nu kommer det en ny uppdatering.. jag har varit lite slarvig med det på sistone. Dels beror det på att jag jobbar hela dagarna sen är det för det mesta kanon väder när ja slutar så ja spenderar resten av dagen i stort sätt ute och sen när jag väl kommer hem så är jag bara helt enkelt för trött för att sätta mig här vid datorn och skriva. Men det ska bli en liten bättring på de. För ju längre tiden går desto mer blir det bara för mig att skriva om :D Haha.
 
Helgen som var iaf var helt fantastisk. Det ryktades ju om att det skulle bli dåligt väder under helgen och framför allt hela Lördagen men så blev det ju inte. Det kom som mest ett par små enkla skurar men inga större än så. 
 
På Fredagen så jobbade jag på som vanligt och sen efter jobbet så ringde min gode vän Markus mig för att höra om jag ville spela biljard. Jag låg på mitt rum och nästan halv sov och jag kände att jag gott och väl hade kunnat legat kvar i sängen och sova för resten av kvällen men samtidigt så kände jag att jag var tvungen att hitta på något och få något annat att tänka på för jag var ganska deppig faktiskt. Så jag bestämde mig för att göra mig iordning och möta upp honom. Vi möttes och drog ner på stan för en match. Han var revanch sugen efter krossen sist, 43 -27 ;D
 
Det kunde inte börja bättre för honom... jag var totalt sämst dom första 2 -3 spelen och låg under med 0 - 11. Sakta men säkert så började jag komma på andra tankar, jag lyckades fokusera och koncentrera mig och bollarna lyckades gå i en efter en. Efter ca 1 timmes spel så hade jag lyckats vända matchen till min födel, 18 - 16. Jag hade kraftig flyt. Lyckades "bumla" i 9:an 4 ggr i rad och kompisen trodde att det var "dolda kameran" någonstans. Efter dessa "bumlingar" så fortsatte turen och jag lyckades dra ifrån och efter ca 2 timmars spel så rundade vi av och vi kunde konstatera seger siffrorna 32 - 23 :D 2 - 0 till mig i matcher nu.
 
Efter vi spelat klart så drog vi till "Willys" för att handla "helg-snask" för vi skulle vara själva hemma hela helgen då hans morsa skulle iväg. Dags för CS-LAN!! Det inhandlades ungkarls-mat. Korv m bröd, kladdkaka & grädde, chips, läsk, juice och ciggaretter. Nu var helgen räddad. 
 
Let the games begin!!
 
Vi körde på till halv 4 - 4 natten till Lördan. Vi sov sen till ca 12.00 på Lördan. Spelade vidare resten av dagen fram till ca 20.00 på kvällen sen hörde ett par vänner av sig och frågade om inte vi ville komma till Falun och spela "Beach Volley" i Bojsen Beach. Vi tog bussen dit och spelade ett par timmar, grillade lite korv och snackade lite skit. Sen skulle dom andra ut på krogen och då drog vi hem till Mackan igen och fortsatte spela CS fram till ca 04.30 natten till Söndan. Vi sov sen till ca 13.00 på Söndan och vi började spela igen vid 15.00 fram till ca 19.00 sen kollade vi på en ny Netflix film (The Last Days Of American Crimes) innan det var dags för mig att packa ihop och röra mig hemåt. När jag kom hem så kunde jag också konstatera att "veckans-mål" var uppklarat. Något mindre kilometrar denna vecka men återigen så är 50km gränsen avklarad :D 
 
Ny vecka, nya möjligheter.
 
Måndag igen och en ny arbetsvecka kunde ta fart. Nu skulle jag bara fin slipa klart mina allra första skyltar som jag fått på beställning. Borlänge Kommun hade beställt 2st skyltar där det ska stå "Hund-bad" på som dom vill ska sitta på badplatsen vid "Båtsta" och vid ångbåtsbryggan nere vid "Mellsta Camping". Nu så. Det var dags för mina verk att visas upp offentligt och troligtvis i många många år framöver. Jag blev väldigt nöjd med dom. Så är du i Båtsta eller i Mellsta framöver och ser någon av dessa skyltar så vet du nu vem det är som gjort dom ;D 
När jag lämnade in dom där sen så blev handledaren mycket mycket nöjd. Oerhört bra och fint jobbat sa han. Skönt att höra. Det börjar sitta nu. Till och med så bra att jag fick fler beställningar under dagen fast från privat håll. Pappa skrev och fråga om jag inte kunde fixa en skylt åt hans vänner. Dom blev nog lita avundsjuka på skylten jag hade gjort till Pappa så nu ville dom också ha en och sen skrev Stephan till mig och fråga om jag inte kunde göra 2st "X-cons" skyltar åt dom så att dom kan markera sina parkerings platser vid huset. Självklart, det fixar jag!
 
Efter jobbet sen så blev det en väldigt skön och härlig promenad hem till grabben. Vi busade och lekte hela dagen och kvällen. Det spöregnade sen under hela kvällen så jag fick tacksamt sova kvar där över natten. Det var väldigt efterlängtat måste jag säga men tyvärr så var det en ganska obehaglig natt. Ja drömde massa mardrömmar och ja fick lite sömn. Så när klockan ringde 06.40 så kände jag mig helt yr och vilsen. Så klart så var grabben klar vaken och pigg och ville upp så det var bara att kliva upp med honom och sätta han framför TV:n och göra frukost åt honom.
 
Orkade inte röra mig mot jobbet förens efter 09.00.. jag fick lov att ta 2 timmar sen ankomst men när jag väl var där så var det bara att påbörja mina nya projekt. Dom såg jag fram emot. Den ena skylten var till Pappas vänner och den blev att se ut såhär:
Ni kan ju ta en vild gissning om vilket lag dom håller på ;D Haha. "Djurgårdare" !!
 
Jag hann inte göra så mycket mer den här dagen så den där fick avsluta min dag. Efter jobbet sen så tog jag en promenad till stan. Jag mötte upp grabben och Tant Lena som var i liljeqvista parken och fikade. Jag tog mig en choklad kaka tillsammans med dom och snacka lite innan vi skiljdes åt. Jag gick sen och mötte upp en Pogo kompis för vi skulle köra en raid tillsammans. Sen gick jag en stund med honom på stan och snacka lite om "PVP". Strategier, olika lag, tekniker, styrkor och svagheter. Jag är ändå väldigt nöjd med mitt så kallde "Ultra League" lag som jag har nu.
 
Efter en stund så började mitt batteri tryta och jag var tvungen att röra mig hemåt om ja skulle hinna äta middag och ladda upp telefonen innan jag skulle ut till stan igen för att spela "spotlight hour". När jag kom hem så serverades det en äkta Italiensk "Lasagne" ala Luca style. Fruktansvärt god var den men den slår inte Saras. Gud vad jag kan sakna den. Och hennes "knull-i-mun-sås" :D Haha. Mätt och belåten så begav jag mig till stan igen och spelade men fick inte göra det under hela timmen för efter maten så råkade jag somna och vaknade inte förens det var ca 15-20 minuter kvar av eventet men på den lilla tiden så lyckades jag iaf skrapa ihop 1 shiny på Mini-kontot.
 
Efter jag spelat klart så begav ja mig hem igen... tog mig ett par kvällsmackor och tittade sen på nyaste avsnittet av "Maskineriet". Oerhört bra svensk/dansk serie på Viaplay med en massa kända skådisar. Rekommenderas starkt!! Sen var det läggdags.
 
På Onsdagen sen så önskade jag verkligen att jag bara hade kunnat lega kvar i sängen och sova. Fan va trött jag var trots att jag hade sovit över 8 timmar. Men det var bara att kriga sig upp och iväg till jobbet. Jag hade ju projekt 2 att se fram emot. Jag satte igång direkt och dom blev väldigt bra dom med. Det tog mig nästan hela dagen att göra dom så det gjorde att ja kunde sluta när jag var klar. Efter jobbet sen så skulle jag hem till grabben en vända och hälsa på lite men innan dess så tog jag och gick förbi brorsan som var ledig och tog en fika. Läsk och munkar :D Var alldeles för varmt för att dricka kaffe :) Efter ca 1 timme där så rörde jag mig hem till grabben. Där höll det på att storstädas så jag och han fick lite tid för oss själva så vi kunde i lugn och ro leka och busa lite, sparka lite boll och pussas och kramas. Mot kvällen sen så var det dags för mig att säga hejdå till honom och jag tog bussen hem.
 
När jag väl kommer hem sen så hade jag sett fram emot en lugn och skön TV kväll på rummet men det kunde man ju se sig i stjärnorna efter. För då hade boendets trådlösa Internet pajjat. Kul. Inte ett skit fanns det att göra nu. Jag fick lov att offra ett MB surf från mobilen så att jag kunde se det senaste avsnittet av "Billions" på datorn innan jag bestämde mig för att sova. 4:e dagen irad nu som jag lägger mig före 00.00. Det är fan duktigt för att vara mig :D Haha.
 
Torsdag morgon och klockan ringer... stänger av skiten och sätter nytt larm till 07.00 och dom 20 minuterna kändes som 2 min. Fy fan va trött jag är återigen. Shit alltså. Men det var väl bara att kravla sig upp och iväg. Som tur är så behöver jag inte gå hela vägen till jobbet för efter halva vägen möts jag av en polare som kommer i bil och erbjuder mig skjuts till jobbet, ja tack!  Så tack vare det så kom jag i tid för en gångs skull den här veckan :D Sen var det bara att fortsätta på projekt 2. Båda texterna skulle målas 2 ggr om sen var dom färdiga och eftersom jag bara går halv dag idag så var det lite bråttom. Jag lyckades hinna klart i tid och runt halv 12 så packa jag ihop och rörde mig mot "X-cons"-huset. När jag väl kom dit sen med skyltarna så kunde dom inte bli något annat än nöjda. JÄVLIGT NÖJDA!! Självklart liksom... va fan trodde dom? Det är ju jag som har gjort dom!! Och det kan jag sätta min högra pungkula nu på att det kommer då Stephan få höra ett bra tag framöver.
 
I flera dagar, veckor och även månader så fick man höra om och om och om igen om hur han har byggt och snickrat ihop den förbannade jävla dalaälvs trappan och bron som går finns runt leden och om hur han har byggt den jävla scenen inne på gammelgården också. Jaaaaaadå Britta, det vet vi. Du har bara sagt det 14011 gånger!! Men nu ska han få igen. Varje gång jag kommer till "X-cons" så ska jag fråga: "Du, ser du dom där skyltarna där lr? Visst är dom snygga? Vem fan är det som har gjort dom? Va, är det jag? Nähä säger du de? Du, du, du det är JAAAAAAG som har gjort dom, hajjar du? ;D ;D ;D Fan va kul ja ska ha.
 
Efter en stunds chillande där så märkte jag att min lill grabb var i närheten. Han var hos sin Morfar men som jobbade så jag stack dit en liten snabbis och busa lite innan jag skulle iväg till Stoltzen och lämna prov. Dom skulle även bort själva till Dammsjön och bada vilket också gjorde mig sugen på att bada så efter att jag hade vart på Stoltzen så ringde jag runt efter ett sällskap som ville följa med mig och bada och efter ett tag fick jag tag i en som gladeligen följde med mig. Det blev att inhandla lite fika, läsk och packa badväskan och sen drog vi iväg för årets första premiär dopp och jääääävlar va fucking skönt det var. 3 - 4 ggr doppa vi oss och sen spela vi lite fotboll på stranden och såg på när ett helt student gäng kom poppandes och dunkandes med musik och drack för fulla muggar. Tjejerna sprang ner i vattnet med bara underkläderna medans killarna sprang ut på bryggan och försökte kasta i varandra. Det slutade med att alla åkte i.
Efter ca 2 timmar på stranden så var det dags för oss att börja knata hemåt. Batteriet på telefon var dött, solen värmde inte lika mkt längre och klockan började bli rätt mycket. Men årets första dopp var iaf avklarat och det var jävligt skönt och svalkande i den här stekheta hettan som har varit hela dagen. Den här värmen ska fortsätta resten av veckan. Imorgon skulle det vara klar blå himmel och sol hela dagen, 20 - 25 grader. På Lördagen skulle det vara likadant fast varmare, nästan 25 - 30 grader och då ska jag spela tennis med Farsan. 2 timmars lirande i stekhet sol, underbart!! Sen blir det att möta upp brorsan efteråt för att ta en bit mat och sen på Söndagen skulle de även då bli runt 23 - 27 grader varmt och då ska hela familjen Wattberg till Södertälje och umgås heeeela dagen med Tintino. Vi ska gå på stan och hitta sommar kläder till henne och ev nå skor, vi ska busa och leka och till sist så ska vi åka till stranden för att ha picknick och bada. Vet redan nu att den här helgen kommer bli helt jävla amazing!! So fucking awesome. Kul att Simon ville med. Han har inte sett Tintin sen hon var ca 1 år gammal. Ser fram emot den här helgen som fan. En hel Lördag och en hel Söndag tillsammans med Farsan och Brorsan + Tintin.
 
Inget jävla Internet på boendet idag heller så det är väl lika bra att krypa ner i sängen redan nu och försöka sova. Är bra jävla solbränd efter idag så vi får se hur lätt det går. Godnatt på er iaf, sovgott för det tänker då fan jag göra. Befinner mig på lyckomoln just nu :D :D <3 <3
 
 
 
 
 
 
#1 - - Stephan :

Jag vet inte om jag har sagt det förut men du vet den där bron nere vid älven, den som är alldeles vid den där trappen som jag har byggt. Den har jag byggt...😁

#2 - - Anonym:

"hund bad" stavas "hundbad" har du inte lärt dig något i skolan? Du särskriver