Flytt, massa bad, bus, lek, strutsar och midsommar!!!

Hej på er allihop!!
 
Jag tar på mig att jag knappt har skrivit något på nästan 20 dagar men det har varit jävligt mycket på sistonde.
 
Jag har flyttat in i min nya lägenhet... Jag har varit ute nästan 24/7 och jobbat på min bränna... jag har badat en massa... jag har lekt och busat med min son... jag har varit till Södetälje och träffat min dotter... Jag har sovit borta en hel del och dom gångerna jag skulle ha haft tid till att skriva så har jag helt enkelt varit alldeles för trött för att orka. Den här stekheta värmen som har varit har tagit kål på mig och gjort mig väldigt slö och orkeslös vissa ggr. 
 
Men nu så... nu har jag landat i min vardag och ja ska börja försöka återuppta mina rutiner.
 
Vi kan börja med att skriva lite om vad som hände för ca 2 veckor sedan. På Tisdagen den 16/6 så var det alltså "THE BIG DAY". Då var det äntligen dags för mig att ta mitt pick & pack och flytta till min alldeles egna nya lägenhet på "Oxen". Pappa hade precis gått på semester och Sara skulle skriva deligerings prov så jag fick nöjet att ha min älskade grabb med mig också som hjälpte mig. Det blev ett par tre vändor fram och tillbaka och det som förvånade mig var att hur jag kunde ha så in i helvete mycket grejer i de lilla lilla 9kvm hotell rummet som jag bott på i ca 8 månader?? Det mesta var ju bara kläder men ändå.
 
Efter att vi både hade flyttat allting och handlat lite så var det dags för mig och Elton att följa med pappa till Falun för jag och Elton skulle till lugnet och bada i deras utomhus pooler. Vi hade ett par tre extremt roliga och härliga timmar tillsammans. Han är så jävla go den där grabben och jag är så stolt över att få vara hans pappa. Efter att vi badat klart och var påväg till bussen nere på stan så tog det inte lång tid innan grabbhalvan total deckade i vagnen ;D
 
På Onsdagen sen så var det dags för Elton att åka iväg på nya äventyr. Då åkte vi nämligen till "strutsfarmen" och kollade på Strutsarna. Jag har själv aldrig varit där så det var roligt att få se en glimt av dom stora dinosaurie fåglarna ;D Jag har sett mycket strutsar tidigare då dom hade en liten gård med strutsar utanför Insjön förut som vi väldigt ofta brukade åka förbi när jag var mindre. Det var kul att en del var väldigt sociala och inte verkade vara speciellt rädda för mänsklig kontakt. Fick in ett par tre fyra roliga närbilder på en som var lite nyfiken ;P
 
Mot helgen sen så var det dags att träffa Mackan en sväng. På Fredagen så drog vi till biljard hallen och spelade lite biljard men det ångrar jag för han bokstavligen KROSSADE mig. Han lekte med mig som om han vore en katt och jag en mus. Jag hade inte en stående chans oavsett hur jag än spelade. Spelade jag bra så spelade han ännu bättre och spelade jag dåligt så utnyttja han det till varje pris. I början så fanns det iaf en chans för mig att kunna komma ikapp men ju längre matchen pågick ju längre blev poäng glappet och till slut så var det helt omöjligt för mig att komma ikapp. Jag lyckades inte ens "snygga till siffrorna". Det här var den största vinsten han någonsin fått mot mig. Det är bara att gratulera och vifta med hatten...
Efter att förnedringen var konstaterad så drog vi hem till honom för att spela lite CS men när vi kom dit så var vi hungriga så vi lagade mat och fastnade istället in i en film som vi satte på medans vi åt men efter den så lirade vi iaf ett par tre matcher innan vi gick och la oss.
 
På Lördagen sen, "Midsommarafton" så spenderade vi först halva dagen på badplatsen "dammyran" i Skräddarbacken. En av dom absolut varmaste "tjärnar" jag har badat i iaf. Det var som om man klev i ett jummet badkar. Så jävla skönt. Runt omkring så hörde man i stort sätt ett sorts firande från varenda villa, 10-15 olika grill dofter osade i luften, 10 olika musikstilar, barn som sprang, ungdomar som skrek och familjer som myste. Det var en fin syn. En riktigt svensk syn. Kul också att vi fick fira en midsommar utan regn ;D Mot kvällen sen så var det ett hus som festade och spelade musik för i stort sätt hela Borlänge. Tror det blev tyst där mellan 05.00 - 05.30 då en annan också gick och la sig.
 
På Söndagen sen så var det sagt att det skulle regna i stort sätt hela dagen men det enda som kom var ett par tre enstaka skurar som inte varade speciellt länge men vi spenderade ändå nästan hela dagen inne och spelade. Vi stack ut en liten sväng och badade på eftermiddan. Mot kvällen sen så tog Markus mig sällskap hemåt.. Ja skulle först möta Sara och sen hem till henne för att se till katten och sen tillbaka hem så det blev en långpromenad.