Back to work!!!

Måndag och tillbaka till verkligheten.
 
Man försvinner bort lite på helgerna då det är sommar, fint väder, massa sol och bad, bus och lek. Känns som en mini semester varje gång och sen kommer Måndagen och man påminns om att det ännu en gång är en arbets vecka som väntar.
 
Den här veckan ser jag ändå fram emot för nu när jag har fått en egen lägenhet så kan jag ta tillfälle i akt att göra och designa några egna möbler som jag behöver. Skulle behöva en liten mindre hylla i vardags rummet som ja kan ställa lite böcker och någon annan prydnad på. Sen 2 lite mindre hyllor som ja kan ställa en blom kruka på så att man får lite liv i vardagsrummet. Sen skulle jag behöva göra ett litet mindre bord för att ha i hallen och sen ett nattduksbord. Så jag har lite att snickra på i veckan.
 
Nu när den veckan har varit så kan jag berätta att alla dom möblerna blev förvånandsvärt bra. Dom sitter som en smäck i min lägenhet och dom passade sjukt bra. Stilen, färgen och storleken blev perfekt. Kanske man ska bli möbelsnickare?? ;D 
 
Utöver att jag har jobbat så har jag varit lite Markus... jag har varit lite med Sara och grabben... jag har letat efter Saras katt som rymde hemifrån för ca 3 veckor sedan och som inte vill komma hem... jag har stött på henne ett par gånger men har inte lyckats fånga in henne. Förhoppningsvis så tröttnar hon väl snart och vill komma hem. Snickrade förresten ihop en stor jävla katt bräda på ca 3 meter som jag cyklade med från jobbet till Kvarnsveden ;D Det såg ut som om jag vore en Riddare som red på en häst och hade en sån där lång "Sabel" haha. Folk stirra och trodde nog att jag inte var riktigt frisk som kom cyklandes med en stor jävla bom typ. Iaf så passade den klockrent efter Saras balkong så nu är det bara för katten att gå där så kmr hon hem men än så länge har hon inte gjort det. 
 
Annars har det inte hänt så mycket faktiskt. Jag har tagit det lugnt för det mesta, försökt bo in mig i lägenheten. Jag börjar iaf bli van med att sova här nu. I början var det lite små drygt och jag kände att jag var lite sällskapssjuk så därför bodde jag nog mycket hos Markus och Sara men nu är jag som sagt van så nu gör det inget att jag är själv. 
 
Jag och Markus var iväg till Lugnet i Lördags och badade i några timmar... det var bra mycket mer folk där då än vad det var när jag och Elton var där. Men det var skönt och roligt att få leka av sig där några timmar ;D
Juste... kom på de nu. Förra veckan då ja skulle hem till Sara för att vara "katt-spanare" så fick hon ett meddelande av SOS att det brann i hennes närområde och jag var precis påväg till henne då så jag åkte mot det brinnande området för att kolla och helvete va det brann. Hel huset var övertänt och det var massvis med folk runt omkring. Tyvärr så fick vi alla reda på sen att dom 2 som bodde där hade båda varit hemma när branden startade och tyvärr så omkom båda 2. Riktigt hemskt och tragiskt. Jag har tänkt på det många gånger vad som egentligen är det allra värsta sättet att dö på och något som står högt på min lista måste ändå vara att "brinna" till döds. Nu dör ju dom flesta av den giftiga röken och inte utav själva elden men ni fattar vad jag menar. Fy fan vilken jävla panik. Det brinner åt alla håll, du har ingenstans att ta vägen och du kan inte andas för då dör du men du måste ju för att leva så det är kört oavsett. Nej fy fan. Måste lätt vara ett av dom värsta sätten. Usch.
 
Igår så fick jag lite hjälp med att köra hem mina ihop snickrade möbler som jag har gjort alldeles själv fast med lite hjälp av min jobbar kompis Lasse och efter det så åkte jag och Farsan till tennisplanerna och körde ett 2 timmars pass. Det var ett par veckor sedan vi spelat och han hade ju vart iväg på semester så vi båda behövde nog få röra på oss lite. Det såg först ut att bli en enkel start på första set då jag tog ledningen med 5 - 1 men sen så vaknade gubben till och skrällde fram 4 raka gem vinster och helt plötsligt stod det 5 - 5. Jag var rosen rasande... det bara kokade i huvudet på mig... dels över hur jävla dåligt jag spelade... över hur jag slarvade och över hur jävla tur han hade vissa poängbollar. Efter 5 - 5 kvitteringen lyckades jag skärpa till mig och jag tog hem set:et genom att vinna 2 raka gem. I andra set så var det inte lika spännande... Då röck jag först iväg till 3 - 0, sen 3 - 1, 4 -1 , 5 - 1, 5 - 2 och slutligen 6 - 2 så man kan säga att där var han chanslös. Vi skriver in 7:e raka segern för sonen Wattberg med siffrorna (7 - 5, 6 - 2). Until we meet again <3