13/6 firade jag 10 Månader!!! <3

Lördagen den 13/6
 

Idag är det exakt 10 månader sen som jag klev in på "Stoltzen" behandlingshem och hade bestämt mig för att bli nykter/drogfri och förändra mitt liv helt och hållet. Livet som jag levde var inget liv, det var en "överlevnad". Trasig, sliten och vilsen så sökte jag mig till professionell hjälp. Det fanns ingen annan väg att gå.

Dom första 2 veckorna var jag totalt omotiverad och tänkte bara att ja skulle ha ett ställe där jag kunde äta och sova men ju längre tiden gick så kom jag på andra tankar och jag insåg sen att det här var något som jag verkligen behövde. Jag insåg att det här programmet hjälpte mig, både mentalt, psykiskt och fysiskt. Jag insåg att jag hade en sjukdom "beroende" och jag märkte att jag blev frisk.

Både under min tid på behandlingen och efter så har jag fått så oerhört mycket hjälp, stöd, stöttning, och puchning både från nära, kära, vänner, bekanta och personal. Alla har varit så snälla, omtänksamma, trevliga, förstående och även förlåtande. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket det har betytt för mig och hur oerhört tacksam jag är och hur förbannat stolt jag är över mig själv. Det här trodde jag aldrig.

Idag, efter 10 månader så har jag LÄGENHET, JOBB, EN RELATION MED BÅDA MINA BARN och VÄNNER FÖR LIVET. Fan va jag är grym!! 😎