Fa-cupen, Skuldsanering, Eftervård, Hockey & TATTOOO!! <3

Hello Readers!!
 
 
Onsdag
 
Idag är det retur möte i FA-cupen mellan ärke rivalerna Manchester City - Manchester United.
 
Första mötet slutade med en utklassnings seger för City med 1 - 3 där dom totalt dominerade matchen. Tack vare De Gea (Uniteds målvakt) och vissa individuella spelare så blev det inte mer än 3 mål för City vilket var en jävla tur för det hade lika gärna kunnat sluta 1 - 5, 1 - 6 om det inte var för dessa spelare i United. City hade spelet i stort sätt hela matchen och det var dom som kom till dom farligaste lägena. 0 - 1 kom, 0 - 2 kom och 0 - 3 kom... alla 3 redan i första halvlek, (45 minuter). Det var en mardröms halvlek för mitt kära United :´( I andra halvlek så kunde City i stort sätt bara spela runt på sin ledning men med 20 minuter kvar av matchen så tändes det en strimma hopp för United kunde iaf kriga och kämpa till sig en reducering via deras skyttekung Marcus Rashford, 1 - 3. Längre än så kom tyvärr i United den kvällen men målet kunde ha en oerhört stor betydelse inför returen då United bara blir tvugna att vinna med 0 - 2 för att få till en ev straffläggning.
 
Returen sparkas igång och City trycker gasen i botten direkt. Skapar MÄNGDER med målchanser redan i dom första 15 minuterna men De Gea i målet räddar oss om och om igen så att hoppet för ett ev avancemang lever vidare. Mål för City och vi lär göra MINST 3 mål vilket inget lag har klarat av att göra på hela den här säsongen. City kan göra 4 - 5 mål på en match men släpper SÄLLAN in fler än 2 själva. Efter denna tunga period av City chanser så planar matchen ut en aning och i 30:e minuten så får United en fast situation, en frispark snett ut om straffområdet, bollen går in mot straffpunkten, nicktouchas av en försvarare och hamnar hos ännu en försvarare som ska rensa bort den men får en liten fel träff och bollen rullar till slut ut till Nemanja Matic strax utanför straffområdet som bara klipper till direkt och bollen går in låg i högra hörnet, Bravo i City målet är helt chanslös. 0 - 1 United!! Och nu jävlar... nu behöver vi bara 1 enda mål till för att få till en ev straffläggning och där kan ju vem som helst gå vidare. Första halvlek tar slut och United leder, 0 - 1. Andra halvlek börjar och City gör precis som i den första, kör gasen i botten och skapar MÄNGDER med målchanser. Sterling kommer i stort sätt FRI och sullar bort chansen... David Silva får ett MONSTER läge men sullar bort de han med... City får sen in ett 1 - 1 mål men döms bort för OFFSIDE. En kort stund senare får City in bollen ytterligare 1 gång men döms återigen bort för OFFSIDE. City har nu haft 2 bollar inne men som har dömts bort och United har i stort sätt inte kommit till ett enda bra läge på hela halvleken och i 76:e minuten kommer mardrömmen för United... Nemanja Matic får sitt andra gula kort och blir utvisad!! United spelar nu bara med 10 man. Dom skapa INGENTING med 11 man så hur fan ska man skapa något nu med 1 man mindre?? Det gjorde dom inte, förutom en frispark i slutminuterna. En frispark som var i ett fruktansvärt bra läge... 20 meter från målet kanske, MAX. Här kommer chansen vi alla United supportrar har väntat på. Här har vi chansen att kvittera. Kom igen nu för helvete. Perreria och Fred står vid bollen, jag själv undrade länge länge efter matchen varför inte frisparks kungen Mata stegade upp och tog den?? Men men, det blir Fred och han skjuter... RÄTT I MUREN!!! Godnatt, Bye Bye, det var den chansen de, det var de hoppet de. Totalt nattsvart. Suck!! City går vidare till FA-Cup final mot Aston Villa som spelas på Wembley den 3:e mars. City går därmed till sin 3:e raka FA-Cup final på 3 år. Grattis!!
 
Torsdag:
 
 
Dagen börjar med att jag har ett möte på SOC kl.11.00 hos Yvonne på ekonomi avdelningen angående skuldsanering. Jag har länge inte brytt mig ett skit om mina skulder som bara har lagts på hög på hög på hög och tickat på med alla möjliga olika sorters ränta. Jag uppskattar att jag har en total skuld på kanske 200 000:- allt som allt. Det kan vara mer, har ingen aning. På mötet så får jag rabbla upp dom skuld-bolag vars post, kuvert och påminnelser jag fått genom åren så gott ja kan. Sedan så rabblade hon upp en hel drös med bolag och jag fick säga till om ja kände igen några av namnen och det gjorde jag på vissa så nu ska hon ta alla dessa bolag vi kom på att ja kunde tänkas ha skuld hos och be dom skicka alla uppgifter dom har gällande mig hem till mig och sedan den 3:e mars så ska jag och Yvonne ha ett nytt möte där vi då går igenom alla dessa bolag och skulder och sen utifrån det komma på en skuldsanerings plan och ett upplägg på hur det ska komma att se ut.
 
Efter mötet så rör jag mig hemmåt för kl.14.00 har jag eftervård tillsammans med mina vänner från behandlingen. Vi pratar lite om vart vi ser oss själva om 2 år. Jag sa: Jag vill ha ett jobb nu snart och fram till sen sommaren 2021 för sen vill ja börja plugga på fritidsledar linjen på Fornby som drar igång med en ny kull då. Sen en egen lägenhet där ja kan ta hem min dotter Tintin och sen så vill ja förhoppningsvis ha Tintin minst 1 gång varannan helg. Det är små små del mål som jag iaf kommer kämpa för nu ett tag framöver. Sedan prata vi lite om vad vi gör för att tygla våra ev svagheter eller triggers. Jag svarade att jag oftast ber om hjälp, jag pratar med någon och när det gäller triggers så har jag faktiskt inte haft så jätte många men skulle de hända så skulle jag bara tänka positivt och påminna mig själv om vilken resa jag har gjort och vad det är jag har att förlora om ja skulle ramla ner i träsket igen. Självklart så kommer tankarna, dom finns där hela tiden men lika fort som en tanke kommer upp, lika fort försvinner den igen. Jag känner att jag har så extremt mycket mer att förlora idag, allt som jag har kämpat för skulle bara ha varit i onödan, allt jag byggt upp skulle rasa och ja skulle få börja om från början och det är det inte värt. Inte för fem öre!! Jag älskar mig själv, jag älskar mitt liv och jag älskar de som jag gjort och är påväg mot.
 
Jaha, då var tiden kommen. 19.00 och nedsläpp i Löfbergs Lila Arena. Matchdags!!
Färjestad BK - Leksands IF
Pucken släpps och publiken hinner knappt hinna sätta sig, Åke som inte har hunnit få sin korv ute i kiosken än, Roger som inte hunnit pissa klart än missar att Färjestad får STRAFF!! Efter 54 sekunder... K.A.T.A.S.T.R.O.F är ordet. Herregud. Är det såhär matchen kommer se ut? Mål direkt och en total värmländsk ångvält? Albert Johansson stiger ut på den fortfarande helt ny spolade isen för att ta FBK´s straff. Han åker fram, dribblar höger, vänster, höger, vänster och försöker skjuta mellan Axel Brage´s vänstra benskydd och klubbhandske men Brage tar den då den inte var tillräckligt inriktad. Puuuh, pust och stön. Torka bort svetten. Allright, gametime igen. Glöm de där, nu kör vi. Pucken ska släppas och tekas, nej men då kommer domarna helt plötsligt på att Färjestad fick in pucken i mål i samband med straffsituationen så nu ska dom RINGA och se om det var mål istället. Va fan är det som händer??? Borde man inte ringa INNAN straffjäveln då??? Vad fan är det här för amatör film ja kollar på??? Helt rasande blir jag men som tur är så rings det och det tar inte ens 1 minut förens domarn är tillbaka och konstaterar INGET MÅL. Senare fick jag reda på att dom ringde för att dubbelkolla om pucken var inne INNAN domaren hade hunnit blåst för STRAFF och det hade han gjort, så inget mål kunde dömas för det kan omöjligt bli mål EFTER att domaren en gång redan blåst. Ganska bra regel ändå men då gäller det ibland att domarna har lite kyla så att dom inte blåser alldeles för tidigt lr snabbt. Vi har ju ett prakt exempel på de då dessa lag drabbades samman senast i Leksand, då stod det 3 - 4 till Färjestad och Leksand skjuter mot mål, domaren TROR att målvakten har den och i samma veva som domaren blåser så grävs pucken fram av Leksand och dom gör 4 - 4. Men det döms bort tack vare att domaren redan blåst och det blev ett sjujävla liv i arenan. Domaren hade RÅNAT Leksand på en kvittering och på minst 1 poäng, ev 2. Domaren gick sen ut i tidningen och bad om ursäkt. Det hjälpte ju oss!! Nåväl, missad straff som sagt efter 54 sek och vi kunde andas ut men bara i 3 minuter för efter 3.46 så smäller det i powerplay för hemmalaget då Leksand drog på sig en utv efter 2.49, 1 - 0. Ett oerhört snyggt mål där Färjestad blir att komma 3 mot 1 då Nordsäter i Leksand missat sin offensiva tackling på puckhållaren alldeles vid blå linjen, KLANTIGT!!  Sen 4 minuter efter målet så drar Leksand på sig ytterligare 2 utv, Färjestad får då spela 5 mot 3 i nästan 1.30 min och där skapar dom MÄNGDER med lägen men lyckas inte sätta dit pucken och det ska vi vara jävligt glada för. 1 - 0 står sig perioden ut och vi kan vara ganska nöjda ändå. Andra perioden börjar med att Leksand byter ut Axel Brage mot Janne Juvonen och det pga att Axel på något sätt råkat skada sig under Färjestads 5 mot 3 men höll ut tills perioden var slut. Hur hans skada kom till eller vad det är för slags skada vet jag inte idag, jag vet bara att han inte var med på dagens träning iaf. Återstår att se hur det är med honom imorgon. Andra perioden börjar ganska bra, det är fram och tillbaka i spelet men efter 09.12 drar vi på oss en utv och det skulle straffa oss dyrt för bara efter 13 sekunder in i PP:t så dundrar Färjestad in 2 - 0. Jaha, är det nu raset kommer tänker jag. Är det nu det börjar?? Nejdu, det gör det inte för 5 minuter senare reducerar Sebastian Wännström till 2 - 1 och matchen lever men glädjen varar inte länge för 3.40 min senare drar vi på oss ytterligare en utv. Dock en oerhört BILLIG sådan, Mattias Ritola rör knappt spelaren framför Färjestads mål med klubban i ryggen och killen slänger sig som en jävla vante. 2 minuter Interference. Det hinner bara gå 8 sekunder av powerplayet så smäller det, 3 - 1!! Natt svart.. ett totalt mörker och en sån jävla besvikelse tynger nu mina axlar. 2 måls underläge inför sista perioden, hur fan ska vi klara de?? Tredje perioden börjar och efter bara 3 minuter så reducerar Johan Fransson, 3 - 2 och hoppet tänds och lever återigen, det kan gå, ett mål till bara. Men efter ca 5 minuter så sänker Färjestad återigen hoppet för oss och smäller in 4 - 2 efter en fruktansvärt SULLIG situation, pucken studsar och far och Juvonen i Leksands målet har NOLL KOLL på vart pucken är, han fumlar runt på isen på alla 4 och letar å letar efter pucken som till slut hamnar ända ute hos en Färjestad back uppe vid blålinjen och han kan enkelt bara skjuta in 4 - 2 i ett stort sätt helt öppet mål tack vare att sköldpaddan Juvonen låg på rygg och sprattla. Bra där FINNJÄVEL!! Leta efter någon jävla puck?? För helvete människa, res dig upp och ställ dig i målet bara, skit i pucken. Ilskan hinner iaf knappt lägga sig förens vi får ett powerplay läge med 11 minuter kvar och Jon Knuts smäller in 4 - 3. Sådärja!! Knappt 10 minuter kvar och 1 mål räcker för eventuella poäng. Med 2 minuter kvar så tar vi ut målvakten och försöker trycka på för en kvittering men vi kommer aldrig till något läge, vi får inte ens chansen att ställa upp 6 mot 5 utan det är Färjestad som gång på gång bara kan rensa undan pucken, antingen ur zon lr ner till icing + att dom har också 2 snudd chanser på att avgöra matchen i öppen kasse men missar båda lägena. Förlust återigen med 4 - 3 mot Färjestad. Som tur var den här omgången så fick Oskarshamn också stryk hemma mot HV71 med 1 - 3. På Lördag väntar Frölunda hemma i Tegera Arena och vi MÅSTE vinna nu. Det är bara 3 poäng som gäller nu. Jag, Elinor och Mattias åker upp för att hejja på grabbarna och ta med oss dom där 3 poängen hem, så är det bara. Kommer bli bra tryck, över 7000 biljetter sålda. Kan nog bli fullsatt. <3 LTJD <3
 
Fredag:
 
 
ÄNTLIGEN FREDAG!!! Som jag har längtat... Kl.12.00 ska jag till Falun, till "Kopparhjerta Tattoo" och tatuera mig. Igentligen skulle ja redan gjort det förra Fredagen men då var båda tatuerarna upptagna så jag fick en ny tid i Onsdags kl.15.00 men då skrev han sen på Tisdag eftermiddag att han hade råkat dubbelboka mig med en annan så han fråga om jag inte snällt kunde flytta min tid till idag kl.12.00 istället och jag kände väl att jag inte hade så mycket till val så jag fick väl göra det då. Kl.12.50 så var skissen och gadden färdig för att börja köras och strax efter 16.00 så var vi klara. Så i ca 3 timmar låg jag med både smärtor och plågor vissa stunder. Ena stunden gick det jätte bra och det kändes knappt medans andra stunder gjorde obeskrivligt ont. Gadden sitter på hela min vänstra hand och är helt i fylld med färg så ni kan ju tänka er hur öm jag var och hur känsligt det är på vissa ställen, speciellt vid knogarna och på utsidan av handen där det är som tunnast. Men jag måste säga att varenda pina och varenda smärta var värd de. Gud så snygg den blev, jag blev sjukt nöjd!! :D Ett stort TACK till Christopher som gjorde den. Awesome!!
 
Såhär blev den att se ut:
 
 
Nu vet jag att vissa kommer tycka att det var ganska vågat eller helt av korkat och idiotiskt av mig att tatuera in Eltons namn där. Jag och Sara, mamman till Elton är inte tillsammans längre och jag är idag inte alls med i bilden längre. Jag träffar varken han eller hon men någonstans djupt och långt långt innerst inne i mig så hoppas jag ändå och tror på att vi någon gång kan reda ut allting som har hänt mellan oss och att vi en vacker dag om vi inte blir tillsammans igen iaf kan komma överens om att vara vänner och ha en bra relation med varandra för Eltons skull. Jag har varit med ända sen Elton föddes och jag har varit med och uppfostrat honom ända sen han var 1 dag gammal. Jag har tagit hand om honom, matat honom, gått flera mil med honom i vagn, busat och lekt med honom, gett han tonvis med kärlek, nattat honom, tröstat honom, jag har lärt honom gå, jag har lärt honom att äta själv och en massa massa andra saker. SJÄLVKLART så har jag inte gjort detta själv utan jag har gjort alla dessa saker tillsammans med Eltons helt fantastiska och underbara mamma Sara. Hon är en så otroligt grym morsa. Den vackraste, finaste och den mest enastående person som jag har träffat. Så stark, så envis, så rak och så ärlig. En helt makalös kvinna helt enkelt. Oavsett vad som kommer jag alltid att älska henne och Elton. Jag kommer alltid att se Elton som min egen son och jag kommer alltid att kalla mig själv som hans pappa oavsett vad någon annan säger eller tycker. I dont give a FUCK!!  He´s my baby boy, that´s it!! <3 <3 <3