Ny Tattoo, Ledighet, Eftervård, 3:e RAKA, United avancerar och Tintin SJUK igen!!!

Onsdag:
 
 
Idag så var det dags att göra klart min tatuering ;D Som jag skrev igår så kunde vi inte göra klart den pga att min tatuerares kollega hade tagit med den enda blåa färgen som vi behövde för just min tatuering så jag fick lov att komma tillbaka idag och göra klart den. Jag grämde mig som fan över att det skulle göra väldigt ont med tanke på att ja skulle vara ganska öm i handen redan men ärligt talat så var det faktiskt inte så farligt, visst kändes det och det hade ju vart bättre att göra klart den direkt men de var inte så farligt. När den blåa färgen sen väl var på plats så var jag super nöjd!! Det var verkligen pricken över i:et ;D Sen så tillkom även "siffrorna" på fingrarna med samma färg + att jag skrev "L.O.V.E" med röd färg på den andra handens fingrar. Så jävla snyggt det blev!! Helt matchande händer nu... Ena handen med en röd ros och mina barns namn och födelse år och "L.O.V.E" på fingrarna med röd färg och andra handen med ett blått Leksands IF klubbmärke med texten "Leksing tills jag dör" och klubbens födelseår på fingrarna i blå färg.
 
 
Kan inte sluta titta på dom här enormt snygga gaddarna ;D Jag är så förbannat stolt över dom här och jag kommer gladeligen kunna titta och njuta av dom resten av livet. Många avundsjuka blickar har jag fått och jag vill ännu en gång TACKA "Christopher Bandsåg" på Kopparhjerta TATTOO för ett helt makalöst snyggt och grymt jobb. Nu ska ja bara fundera ut nästa projekt, haha. Tatueringar är helt beroende framkallande för mig... Gör jag 1 så vill ja bara göra fler och fler.
 
 
Torsdag:
 
 
Idag så trodde jag att det skulle vara kurs som vanligt eftersom vi bara hade fått meddelat för oss att vi skulle vara lediga Tisdag och Onsdag. Hade inte hört någonting under Onsdagen att det eventuellt skulle vara inställt idag så jag krigar mig upp kl.08.00 imorse och käkar frukost och tar sen cykeln i 8 minus och trampar ner mot kursen. När jag väl kommer fram, stel och frusen som en piggelin i en glassbox så ser jag på dörr helvetet att det står en lapp: "Vägledningskursen INSTÄLLD pga sjukdom". ASSÅ FUCKING DRIVER NI MED MIG??? Här har man krigat som ett djur för att överhuvudtaget gå upp, cykla ner och så möts man av de där!! Ni sms:a på Tisdagen att vi var lediga på Onsdagen men ni kunde inte sms:a på Onsdagen och säga att vi skulle vara lediga idag också?? Aja, grinig som fan blev ja för det var ju mongolid kallt ute, fingrarna höll på att gå av, min ny smörjda tatuering frös till is nästan så det kändes som om hela min hand drog ihop sig men de var bara att vända på cykeln och trampa hem igen. På vägen hem så ringde jag ett par samtal, först till min SOC men hon var ledig fram till Måndag så jag ringde min handläggare på MISSBRUK istället och skulle prata med henne om bostadskön till egen lägenhet och hon sa att jag var uppskriven där redan men att hon skulle ta reda på vilken plats jag var på och hur många lediga lägenheter de fanns eller när det eventuellt skulle bli några lediga så hon skulle återkomma till mig nästa vecka. Så nu är det iaf i rullning om en egen bostad, förhoppningsvis en 2:a så att jag i framtiden kan ta dit min underbara prinsessa Tintin ;D 
 
När jag väl kommer hem så kastar jag in mig i duschen för att värma upp mig, jag städar hela rummet, badrummet, plockar lite och gör iordning tvätten inför imorgon bitti. Sen äter jag LUNCH och efter det lägger jag mig i sängen och kollar på TV och väntar på att "Eftervården" ska börja kl.14.00. Klockan 13.45 skriver "Stephan" till mig och frågar om jag visste att vi skulle ha dagens "Eftervård" på behandlingshemmet "Stoltzen"?? Öhh va? Nej det visste jag naturligtvis inte. Vi har den i vanliga fall här på boendet där jag bor men idag så var tydligen konferans rummet där vi brukar hålla till uppbokat av några andra så därför var "Eftervården" flyttad ner till Stoltzen så det var ju bara att snabbt klä på sig och gö sig iordning för att gå ner till dom och vänta in skjutsen från "Stoltzen" som skulle komma och hämta oss och sen köra ner oss. När vi väl kommer dit så känns det väldigt vemodigt. Fick nästan lite "kalla kårar", "Flashbacks" och lite "Ångest" faktiskt. Nu var man tillbaka liksom... stället som man lämnade för lite drygt 4 månader sen och aldrig mer ville komma tillbaka till men samtidigt så kändes det också ganska bra på nå vis, man blev liksom påmind om att man vart där och klarat av det, att det var de där stället som förändrade mitt liv, det var där det vände. Så det var mycket blandade känslor på en och samma gång, både bra och dåliga. 
 
Det var iaf väldigt kul att få se en del av den gamla personal styrkan, Micke, Frida och MATS!! "Mastodont films MATS", "UP-MATS", "Kladdkake-MATS" var en del av alla hans smeknamn som han fick av oss :D Lätt en av dom skönaste där på "Stoltzen" alltså. Har kontakt med honom även nu efteråt och snart så ska vi spela en tennis-match tillsammans. Grisen har varit i Thailand på semester i 5 veckor så han komma tillbaka ganska nyligen men vi skulle styra upp en match nu snart. Kul, det var jävligt längesen ja spelade tennis nu faktiskt. Det har inte blivit så mkt spelande nu i vinter som det vanligtvis brukar vara. Både jag och farsan har väl haft en del å göra så det har bara inte blivit av. Vi lär ta och spela nån match vi också snart.
 
Vi fick in en ny medlem i vår "Eftervårds"-grupp idag också. Det var kul, hon blev varmt välkommen. Idag så pratade vi typ bara om hur det gick för alla, vad vi gjorde om dagarna och hur framtiden såg ut för oss. Sen så pratade vi mest bara skit, fikade och drack lite kaffe.
 
När vi var klara så bar det av hem, käkade middag och gjorde mig klar inför avfärden mot Leksand. Idag är det match, Leksand - Växjö ;D Kan vi göra det som vi inte har lyckats med den här säsongen? Nämligen VINNA 3 raka?? Går det?? Dom 2 senaste matcherna så har Leksand spelat oerhört bra, vi har känts som ett helt annat lag, en helt annan kämpa glöd och ett riktigt jävlaranamma. Ända sen "Matt Carey" kom in i laget så tycker jag laget har varit oerhört mycket bättre. En riktig ny tändning och det kan nog bero mycket på att "Carey" själv utstrålar en riktig krigar-inställning, fysik och pondus. Dom matcherna han har varit med så har han gått in STENHÅRT i varje situation och duell. Han tacklar, han jobbar, han krigar och kämpar på som bara den och det tror jag smittas av sig på dom övriga spelarna lika effektivt som "Corona-viruset" gör just nu. 
 
Idag sitter vi på lite andra platser än vad vi brukar, B5, rad 4, plats 35. Det är ganska högt upp och ganska långt åt höger i arenan, nästan rakt ovanför BORTA-fansens tårtbit. Rätt bra platser ändå måste ja säga, man får en helt annan överblick för spelet tycker ja. 
 
Matchen drar igång och båda lagen sätter upp ett jävla tempo, snabba skridskor, kvicka spelvändningar och ett par tre halv dana chanser åt båda lagen och efter 04.58 så blir Växjö att komma 2 mot 1 och det utnyttjar dom på de bästa tänkbara sätt. "Roman Horak" passar igenom 4 offensiva Leksingar upp till "Ludvig Nilsson" som befinner sig vid mitt linjen och med sig på högra sidan har han "Richard Gynge", dom driver in i Leksands zonen och strax efter dom åkt över blå linjen slår "Nilsson" passningen över till "Gynge" som driver mot mål, "Brage" försöker göra sig stor och glider ut någon meter men "Gynge" hittar en liten liten lucka ovanför "Brages" vänstra axel och pucken går in, upp i nättaket men pucken studsar i själva mål ramen INUTI målet så pucken studsar ut lika fort och domaren blir osäker på att det är mål som dom låter spelet fortsätta i ca 10 sekunder samtidigt som domaren visar tecken på att man ska "RINGA" vid nästa avblåsning men det hinner inte bli någon avblåsning utan spelet avbryts av en signal från seketariatet som tillkallar på domarna. När domarna åker för att "RINGA" så rullar repris bilderna på JUMBON och man kan mot besvikelse se att pucken var klart och tydligt inne, 0 - 1 Växjö efter bara 5 minuter. Fy fan tänker jag, säg för fan inte att det ska bli en sån här jävla match. Som det så så så många gånger har varit tidigare under säsongen, ett snabbt lednings mål för bortalaget och vi är tvugna att jaga å jaga å jaga. Spelarna måste ju egentligen vara rena rama "Athleterna" vid det här laget så många "UPPFÖRSBACKAR" dom åkt på?? Men mot min förvåning så är Leksand ändå inte sådär jätte tagna över att det blir 0 - 1 i baken så ett lite snöppligt sätt utan dom kör vidare, kanske bara är en ren vana nu att dom brukar ligga under så va fan, skitsamma, vi kör! Det gör dom, dom kämpar på, krigar, åker skridskor, vinner puck och 4.30 minuter efter deras ledningsmål så SMÄLLER DET för Leksand, 1 - 1 genom "Patrik Zacke Zackrisson" framspelad av "Daniel Olsson-Trkulja". Såja!! Fy fan va underbart att vi svarar direkt och inte viker ner oss med hängda huvuden. Kör på nu!! 47 sekunder efter Leksands kvittering så drar Växjö på sig sin första utvisning i matchen, "Ilari Melart" för (Interference). Ooohhh, SPÄNNANDE!! Leksands POWERPLAY har ju mot alla jävla odds varit GLÖDHETT på sistone så det här vådar ju gott. Leksand skapar tyvärr bara någon halv chans under dessa 2 minuter, det gick för sakta och skotten var enkla för Växjö keepern "Andren" att ta. Matchen fortsätter med halv chanser från båda lagen, fortfarande skapligt tempo och riktigt kul att se. Med 3 minuter kvar av perioden så blir en Växjö spelare "någorlunda" frispelad skulle jag vilja säga och Leksands backen hamnar lite på efterkälken, han blir tvungen att hålla fast Växjö spelaren lite grann för att hinna ikapp och när Växjö spelaren ska avsluta så får han bara iväg ett halv dant skott och det tycker domaren är skäl nog för att tilldöma Växjö en straff!! En väldigt väldigt BILLIG straff enligt ca 5000 på läktarn. "Fredrik Karlström" för Växjö skrinar ut på isen för att ta han om straffen, han glider fram mot "Brage", fintar höger, vänster, höger och ska sen lägga den i "Brages" högra hörn med ett snärtigt skott men med en fantastisk parad av "Brage" så lyckas han rädda den med bara ett par centimeters marginal av benskyddet kvar, ett par tre fyra centimeter högre upp så hade det vart 1 - 2 för Växjö men nu gör "Brage" en GRYM räddning. Tack "Brage"!! Efter räddningen så är Leksand taggade, dom fortsätter att trumma på och skapar tryck i Växjö zonen, ett så pass bra tryck så Växjös "Erik Josefsson" är tvungen att dra på sig lagets 2:a utvisning för kvällen med 29 sekunder kvar på klockan, (Holding). Leksand hinner tyvärr inte skapa något uppställt spel förens första periodens slutsignal ljuder i arenan, 1 - 1 efter första, Leksand vinner skotten med 13 - 9.
 
I andra perioden så börjar Leksand med 1.31 minuters POWERPLAY. Fan det brukar aldrig vara bra att börja en perioden med ett POWERPLAY men nu så skulle Leksand visa mig och alla andra att det var precis de Leksand behövde för 48 sekunder in i POWERPLAYET så smyger sig "Spencer Abbott" in sakta mot Växjös fyrkantiga BOX, tittar mot målet och ser en lucka, han drar till med en handledare och prickskjuter in 2 - 1 för Leksand rätt upp i krysset bakom en chanslös "Andren". JAAAAA!!!! ;D Ytterligare ett POWERPLAY MÅÅÅÅL. Va fan är det som händer?? Är det sant?? Fan va bra vi är nu då helt plötsligt och det är så jävla underbart att just "Zackrisson" och "Abbott" får göra dom inledande målen för det är precis dom som förväntas producera. Matchen hettas upp en aning efter Leksands ledningsmål, Växjö är mycket griniga och små gruffas, stångas och halv slåss nästan vid varje avblåsning, säkert ett desperat försök till att få Leksand ur balans men det misslyckas dom grovt med. Leksand är iskalla och går inte in i den fällan. Efter 5 minuter så blir det en dubbelutvisning för ett tjafs framför Leksands målet, "Johan Fransson" & "Erik Josefsson" får en varsin 2 minutare. Förutom det och målet så händer det inget mer i perioden och man kan säga att i stora drag så har Leksand ända sen ledningsmålet haft full kontroll på den här perioden, inte låtit Växjö komma till några farliga lägen alls och dom lägena som dom har haft har "Brage" tagit hand om enkelt. Perioden slutar 1 - 0 till Leksand och vi har nu en 2 - 1 ledning med oss inför sista perioden. Skotten vinner däremot Växjö med 9 - 10.
 
I tredje perioden så kommer vi ut lite avvaktande tycker jag, vi ger Växjö gratis chanser på att komma in i matchen och efter bara 2.56 så drar Leksands "Thomas Valkvae Olsen" på sig matchens första BOXPLAY för Leksand, (Hooking). Aj aj aj, inte bra! Växjö är vassa i POWERPLAY och vi har bara 1 måls ledning, mål här och dom är verkligen med i matchen igen. Växjö kommer till ganska bra lägen faktiskt, dom passar runt, hittar varandra bra, skjuter skott på skott men "Brage" klarar dom och vi reder ut stormen. När klockan sen står på 08.31 så kan vi Leksingar andas ut en aning, vi behöver inte sitta på helspänn och bita på naglarna varje gång Växjö kommer till skott för det är nu det SMÄLLER för Leksand, 3 - 1. Leksand kommer in i Växjö zonen genom en pass från "Hrivik" till "Valkvae Olsen" som sen hittar "Lang" och han skjuter mot mål, "Andren" räddar men släpper en retur som går ut lite till höger om honom och där kommer en Växjö back glidandes, får pucken lite oturligt på sitt ben och styrs in i mål. JAAAAA!!! Ett riktigt jävla tur mål men vem fan bryr sig?? Alla mål räknas oavsett om det är tur lr inte, haha. Åh så skönt. Efter det här målet så känns det som om luften gick ur Växjö, dom ser trötta och hängiga ut och fokuserar mest nu bara på att gnälla på domarna, tjafsa och bråka med Leksingarna, kör upp handskar i ansiktena och grisar bara. Leksand har en jävla kyla än och låter sig inte dras ner i smutsen, dom kör vidare på deras spel och med 3.32 kvar av perioden så betalar det sig. Leksand skapa ett bra tryck och får ett par tre bra lägen och efter lite sull/kaos framför Växjös mål så letar sig pucken fram till "Spencer Abbotts" klubba och han kan med liten marginal sätta 4 - 1 för Leksand. SÅ JÄVLA UNDERBART!! Nu kan vi väl ändå andas ut ordentligt va?? Det bör vi ju klara av. Lite mer än 3 minuter kvar och dom ska göra 3 mål, njaaaa. Precis när Växjö ska ta och försöka göra sin anstormning mot 2 reduceringar och 1 kvittering så dödar Växjös "Casey Bailey" alla dom chanserna genom att dra på sig Växjös 4:e utvisning i matchen, (Hooking). Nu kan Leksand defenitivt avgöra matchen och dom kan kanske göra ytterligare ett POWERPLAY mål?? Deras spel är väldigt bra, dom passar runt pucken snabbt, dom letar efter ett avgörande läge och det kommer till slut ett, "Göransson" skjuter ett stenhårt skott mot mål som sen "Trkulja" styr in med benskyddet/benet, 5 - 1 för Leksand, hela hallen ställer sig upp och jublar men efter ca 20-30 sekunder så märker vi att domarna åker mot seketariatet för att "RINGA" på målet, då visar det sig att "Trkulja" medvetet kan ha "sparkat" in pucken och när repris bilderna rullar på JUMBON så kan man tyvärr konstatera det. Han gör en medveten "spark-rörelse" vilket resulterar i att han styr in den i mål och det får man inte göra så, INGE MÅL!! 4 - 1 står sig perioden ut och Leksand kan därmed ta sin allra allra första 3:e raka seger för den här säsongen. Vi har bara lyckats vinna 2 raka tidigare men nu är vi uppe i 3 raka och fy fan så viktigt. En bly tung seger och nu är vi 3 poäng före Oskarshamn som ÅTERIGEN lyckades KRYSSA, mot Luleå, BORTA dessutom. Trodde inte dom skulle ha en chans där uppe i NORR men dom lyckades som sagt kriga till sig 3 - 3 efter ordinarie tid men som tur var så vann Luleå på sudden sen så 3 poäng före är vi nu + bättre målskillnad så vi har i teorin RÅD att få stryk en match medans dom vinner så ligger vi ändå före ;D Nästa match väntar Skellefteå BORTA och det kommer bli tufft, Skellefteå har tack vare dagens seger mot Brynäs 9 raka segrar!! WOW!! Oskarshamn har Djurgården BORTA. Djurgården som har 13 raka vinster på HEMMA-plan, tror inte Oskarshamn bryter den sviten.
 
Bildresultat för leksands if växjö lakers
 
Fotboll nu... Manchester United spelar idag returen hemma mot Club Brugge i Europa League. Första mötet slutade som bekant 1 - 1 och det räcker för United idag att tex spela 0 - 0 så går man iaf vidare tack vare deras gjorda bortamål. Dom kan ju också vinna men då måste dom gör det med minst 2 mål förutsatt att Brugge för det första gör mål över huvudtaget. Matchen drar igång och Brugges drömmar om avancemang, tron på att det finns en chans att vinna idag och hoppet på att det kanske går slocknar lika fort som man blåser ut ett ljus för efter 23 minuter i matchen så får en Club Brugge spelare fullkomligt "HJÄRNSLÄPP" och bestämmer sig för att kasta sig handlöst som någon jävla målvakt och tar Uniteds "Daniel James" skott mot mål med HANDEN. Det blir ett direkt "RÖTT-KORT" och "STRAFF" för Manchester. Ny förvärvet "Bruno Fernandes" stegar upp från 11 meter och kan enkelt rulla in 1 - 0 för hemmalaget efter att Brugge målvakten kastat sig åt helt fel håll. Vilken uppförsbacka för Brugge nu. Uppförsbacken blir sen ännu brantare i 34:e minuten för då utökar United sin ledning till 2 - 0 genom Nigerianen "Odion Ighalo". Uppförsbacken skulle sen bli ännu brantare för bara 7 minuter senare, i 41:a minuten så utökar Skotten "Scott McTominay" till 3 - 0 efter att ha kommit tillbaka från en kort periods skade frånvaro, kul att se att han är tillbaka och på hugget direkt. Club Brugge är i stort sätt chanslösa efter deras utvisning där i första halvlek och United kan i stort sätt spela ut dom fullständigt, vi äger 75% av boll innehavet i andra halvlek och efter 82 minuter så straffar vi Club Brugge igen, den här gången är det Brassen "Fred" som gör 4 - 0 och han skulle även göra 5 - 0 i matchminut 90+3. Så Manchester går enkelt vidare till "Åttondels-final" med total vinst, (6 - 1). Malmö FF därimot gick det sämre för, dom hade ett ganska bra utgångsläge med förlust på bortaplan med 2 - 1, dom fick ett borta mål med sig vilket betyder ganska mycket men hemma på Malmö Stadion hade dom INGENTING att säga till om, tyska Wolfsburg var alldeles för bra för dom och dom kunde VINNA väldigt enkelt idag med 0 - 3. Därmed är Malmö utslagna ur Europa spelen och kan from nu konsentrera sig på "Svenska Cupen" och förbereda sig för den Allsvenska premiären i början/mitten på April nångång. Tack och Hej!!
 
Bildresultat för manchester united club brugge
 
Fredag imorgon, ledig som vanligt. Vi får se vad det är för väder, om det är kallt och jävligt??Det känns som om det är en ganska stor avgörande faktor om vad man eventuellt blir att hitta på.
 
Fan också, sen är TINTIN SJUK IGEN!!! 3:e veckan i rad hon är SJUK nu och varje gång så har det ALLTID hänt 3 - 4 dagar INNAN jag och pappa ska åkte dit för att träffa henne. Nu börjar jag bli väldigt frustrerad. Jag vet att det inte är hennes fel och att det inte är något man kan göra åt men va fan... 3 helger i rad nu och varje gång man börjat sett fram emot att åka dit så kommer käftsmällen rätt i ansiktet, "Hon är sjuk, ni kan tyvärr inte komma". Åååhhh!! ;( Hon skulle iaf till doktorn imorrn och sen få någon ny medicin så vi skulle återkomma på Lördag för att se hur hon mår då. 
 
 
 
Det var allt för idag, nu ska ja släng mä i säng och söva! Godnatt <3
 
 
 
 
#1 - - Elinor:

Liiiite förvånad att man inte är med i dina inlägg men samtidigt lättad puh, vem fan vill läsa om när Hassblom halka ur stolen pga Zackrissons mål t.ex 🤪 sen börjar jag misstänka att ditt skrivande på mobilen under matcherna är dina ”referat” INGEN normal människa kan referera en hel match så klockrent som du gör annars.. så nu har jag kommit på dig allt 😘