Mer SPORT...

Hej på er alla!!
 
Jag förstår om en del av er är trött på mitt snack om sport hela tiden ;D Det är fotboll, hockey, innebandy osv osv.. Först och främst så tänkte jag berätta att jag ÄNTLIGEN har fått döma innebandy igen, fast på CUPER.
Det har varit super roligt att äntligen få blåsa i pipan, känna atmosfvären, spelarna, ledarna, publiken, upppladdningen inför matchen, helt fantastiska mål, lag och funktionärer. Nej en helt magisk upplevelse. Jag ÄLSKAR att åka på CUPER, det är det roligaste med det här yrket som domare. Komma ut, runt om i landet och få se alla dessa fantastiska barn, ungdomar, vuxna och allt det andra som hör till sporten och självklart träffa alla snurriga/flummiga/roliga kollegor som man aldrig annars träffar. Nej de går inte att beskriva med ord. Man måste antingen vara domare, spelare, ledare, förälder eller funktionär för att förstå. De låter tufft men "DOMARE" - det är ett DRÖM-yrke. Allt skit man får som domare skakar man av sig lätt och sedan börjar den roliga biten, ge igen!!
 
 
Den här sporten är bland dom största i världen och jag skulle kunna tänka mig att den bara kommer att växa, växa och växa och jag hoppas verkligen att det kommer finnas domare kvar då som har samma kämpa glöd som jag inom detta yrke och jag kan lova er att det är det bästa yrket jag någonsin har haft. Stort stort tack till min underbara fantastiska Pappa/Kollega som har hållt sig vid min sida alla dessa år, stötta och puchat mig <3
Tyvärr så är det ju så att min kollega/Far börjar bli till åren och det är inte säkert att han har så många år kvar på vissel-karriären och därför tycker jag samtdigt lite synd om att denna säsong är över för de skulle ev. kunna vara min sista med honom men de hoppas ja verkligen inte och i värsta fall så är det ganska svårt med ensamma kollegor här med egen bil då ja tyvärr inte har körkort. Men ja ska höra mig runt och så så får vi se vad som händer. Döma det tänker ja då fan göra men om det blir här, med pappa eller någon annan det kan tyvärr inte jag styra över. Annars så har iaf jag och pappa haft otroligt 2 roliga helger i rad här:
 
Första Helgen: 8-10 APRIL var vi och dömde i ÖrebroCupen 2016
 
 
Andra Helgen: 15-17 APRIL var vi i Västerås och dömde MälarEnergiCup 2016
 
 
Det var jätte jätte kul. Jag och pappa har ju inte dömt tillsammans sedan i Dec 2015 då jag blev "avstängd" så de var jätte härligt att få döma med honom igen. Jätte bra matcher, kanon spelare, trevliga men lite små griniga ledare men med alltid glimten i ögat. Får se hur det blir nästa säsong, både med CUPERNA samt min vanliga dömning...
 
Under tiden vi var på dessa Cuper så fick vi reda på att PIXBO's DAMER tog SM-GULD i Innebandy för första gången i historien. De fanns säkert ett 10-tal lag som JUBLA, SKREK och HÄRJA. Strax efter det så kom det en massa små knatte lag från STORVRETA som hade tagit hem SM-GULDET för herrarna, *fan också* (OJ)
 
Samtidigt så mitt i detta innenady vimmel så får vi INFORMATION om att SAIK Skellefteå mot Frölunda FC!
Vilken ryasre till final-serie. 1:an mot 2:an i serien, precis som de SKA vara TYCKER jag, rent allmänt. De var dom 2 bästa lagen i grundserien så det är väl inte så konstigt att dom möts i final, vilket båda lagen är värde men jag håller STENHÅRT på FRÖLUNDA INDIANS!! FUCK Skellefteå, vinner serien 4 år i rad, med i 5 finaler av 6 och vunnit 3 guld sen 2010. Nu är det bra... Frölunda tog sitt för 10 år sedan!! Snälla Frölunda, ta det...