Sport, Hat och Kärlek!!

Hejsan alla mina kära gamla läsare och förmodligen nya!! ;D
 
Jag tänkte jag ska förklara lite kort om att den här bloggen nästan enbart kommer handla om SPORT. Mina funderingar, tankar och åsikter... MINA!! Och ingen annan kan DÖMA mig för den JAG ÄR och för DEN JAG STÅR FÖR!!
 
Som ni alla redan säkert vet vid det här laget så heter jag Lars Axel Sebastian (tilltalsnamnet) Watberg men när jag var yngre hade jag flera smeknamn, bla (Semlan=för ja va så tjock och älskade semlor), (Princessan, för jag älskade princessbakelse), (Pamela Andersson för ja va så tjock att ja hade lika stora tuttar som hennes sillikon) etc etc.... Fast det absolut värsta var att jag alltid duschade sist, bytte om sist och hatade de mest kränkande fruktade mobbningordet dom hade kommit på; (Pamela Pattberg) fy fan, jag grät i dagar,& nätter. Tänker på det ibland men de försvinner lika fort... Det var mitt eget fel. Ja gjorde inget åt det. ja sa inget till någon, jag tröst åt ännu mer godis, börja snatta, hänga med fel folk men till sist kom min räddning, RIGHT!!
 
 
Ett paket RIGHT-orginal gjorde så att ja slutade käka godis, chips, läsk, va öppe halva nätterna och vips, 8 veckor senare hade ja förlorat 15 kilo men ja blev fortfarande mobbad tills ja blev modig nog att ge igen och ni skulle ha sett den andra killen... HAHAHA!! 
 
Nu är jag tillbaka och är redan 27 år, 3 år kvar till 30 och ännu ingen knodd. Hmm, hur ska detta sluta?? Det är iaf så att jag bor i den mest underbart vackra, fina och härliga lilla staden Falun med ca 55 000 invånare i.
 
 
Sedan så får ju inte glömma de som bloggen egenligen handlar om och då pratar ja naturligtvis om det OTROLIGA, FANTASTISKA UNDERBARASTE, HÄRLIGASTE och det MÄSTERLIGASTE laget i Sverige just nu och i Europa eftersom IBF Falun tidigare vann Champions League. Tyvärr har de gått knackigt i ligan, konstigt ändå men de tar vi LÄTT.
 
SM-GULD NR.3 (2015)
 
 
SM-GULD 2 (2014)
 
 
 
SM-GULD 3 (2013)
 
 
Det var IBF Falun det men om Innebandy ska ja säga er en sak. Jag och min kollega (pappa) dömde 2 st 00/01 matcher igår varav ett MATCHSTRAFF dealdes ut pga en svordom jävla fitta och sedan igår så dömde vi ytterligare 2 matcher, också en 00/01 match och tror ni inte på fan att det måste delas ut ett nytt RÖTT KORT (båda 2 tyvärr oundvikliga) igen pga en FRUKTANSVÄRD tackling, rätt in i sarg, vägg och diverse saker, det var bara att gå och duscha för Mora killen som riskerar ytterligare avstägningar då de blev en M3. Dömnings-premiären började alltså med en kanonstart, 2 st 00-matcher varav 1 matchstraff, 2 st 01 matcher varav 1 matchsraff. Hur fan ska den här säsongen sluta?? Och då har vi inte ens börjat döma Div.5 än... *sä'mt åsido*
 
 
 
 
LEKSANDS IF är det faktiskt lite pinsamt att prata om tycker jag men är det en sport sida så är det. Nu är dom iaf på den vinnande trenden FÖRHOPPNINGSVIS ;D 
 
DERBY mot Mora... jadu. Det kan nog fan gå hur som helst de. Båda lagen har spelat knackigt men men Mora har lyckats vunnit sina medans Leksand förlorat sina, tänker på uddamålsmatcherna då. Kommer aldrig glömma utskåpningen vi åkte på på "Ute-matchen" sen man man ju inte glömma "Globen-derby" med totalt kross. Nej jag hoppas så klart leksand vinner och att vi tar hem 3 nya pinnar.
 
 
Nästa samtalsämne är tyvärr också ganska dystert med tanke på dagens KATASTROFALA  resultatet Arsenal - Machester United 3 jävla 0. Hur fan gick det till? Missa tyvärr matchen men de var väl lika bra de ;) Såg iaf att det "The King Of Kings" och slog till igen och tangerade det gamla franska rekordet. ZLATAN är och kommer vara Frankrikes ansikte utåt för ett bra tag till tror ja. PSG har ett kanon lag i år och kan gå mycket mycket långt. Andra ligorna ska vi ju inte ens prata om... Juventus?? Chelsea?? Liverpool?? Barcelona?? Mycket märkligt... Lika i tyskland, där går 1:an och KROSSAR 2:an med såhär 5-1. Bra liga va Mikael Jaans??
 
 
Sedan har vi ju laget som just nu hela Dalarna, Sverige och speciellt KURDISTAN talar om det är ju förståss DALKURD FF. Finns inget att lag som är bättre än dom just nu... helt OBESEGRADE i ligan och vi är fucking 2 poäng kvar till SUPERETTAN..Dalkurd alltså, vilket lag, vilken fotboll dom visaar, en riktig kämpa glöd, lite som på Brages tid men den är nu förbi för DET ÄR VI SOM ÄR; DALKURD FF (klappklapp) DALKURD FF (klappklapp) DALKURD FF (klappklapp) DALKURD FF (klappklapp) Här är bilder från Derbyt och senaste.