Dömning, Fotboll, Hemtjänst, Hockey, Innebandy, Jobb, LeksandsIF, Manchester United, Pizza, Politik, Praktik, Sverige, Sverigedemokraterna, Valet2014, Zlatan Domare, Fotboll, Hemtjänsten, Hockey, Innebandy, Jimmie Åkesson, LeksandsIF, Manchester United, Pizza, Politik, Ronaldo, Sverigedemokraterna, Valet2014, Zlatan

Äntligen tillbaka...

Hej på er!! 
Har ni saknat mig? ;) 
Haha jag har iaf saknat er och blogg-skrivandet men nu så... nu är jag igång igen och jag hoppas det inte blir nå fler längre uppehåll. Jag tänkte att ja skulle berätta om lite saker som har hänt dom här senaste veckorna... 
Först och främst så vill ja berätta om praktiken jag gör på "Hemtjänsten-hälsingegården". Det är så fruktansvärt roligt, spännande och ett otroligt varierande yrke. Man får träffa en hel del olika människor och vara väldigt väldigt social, arbeta med en sjudjävulens massa saker... Ingen dag är sig den andre lik det kan ja då lova ;) Ena dagen kanske du lagar mat, diskar, tvättar och städar medans nästa dag så kanske du går långa promenader, snackar skit över lite fika, klipper någons gräs matta och badar i badhuset tillsammans med "brukaren". Dom är ganska dåligt bemannade där jag är så jag hoppas innerligt och med hela mitt hjärta att det kommer finnas en chans för mig att få jobb där sen när jag gått klart min utbildning. Känner att jag har gjort väldigt bra ifrån mig på jobbet och jag tror "handledarna" som jag har haft är väldigt nöjda och ger mig bra betyg sen... Har gått med 4st så det kanske blir svårt att bedömma? Vi får se hur det blir. Ska ha träff på tisdag med min lärare och handledarna, får hoppas alla är där då ;) De har tyvärr gått nån typ av virus på stället... 6-7 ordinarie personal har varit sjuka dom senaste 2 veckorna. Det har varit lite körigt för planerarna men det har gått bra. Lite små stressigt imellanåt men det hör ju till. Sista veckan nu och ja jobbar Tisdag, Onsdag, Torsdag och Lördag ;D Bara dag också vilket är skönt, det är xtra jobbigt att jobba kväll. 
Jaha, vad är det mer som har hänt då?? Jo förra helgen så var det "domar-kurs"... En liten annorlundare kurs än vad vi var vana med. Vi var på ett helt nytt ställe, nytt upplägg och ska ja vara ärlig så gilla ja de gamla. Det var de enda positiva med Dalarnas Innebandy Förbund, "domar-kurserna" men nu måste jag tyvärr ta tillbaka det. Men men det kanske blir bättre med tiden... dom vet att dom måste höja sig några snäpp och det hoppas jag dom lyckas med. Är ganska mycket NYTT inför den här säsongen. Bla nya regler och regel tolkningar som vi ska lära oss, ny regelbok, nya domar-kläder och lite annat smått och gott ;) Det kommer bli en härlig säsong. Dömde förresten en "träningsmatch" för någon vecka sedan också... I långshyttan mellan Hedemora-Storvik och bortalaget vann med klara 1-5. Det var lite annorlunda och stelt i början men man kom snabbt in i rytmen. Ska bli spännande och se hur "domar-schemat" kommer se ut sen. Hoppas vi får några Div.4 matcher nu, har fanimej väntat 3år på de nu!! Fast Div.5 serien är ju ganska stor så man får nog en hel del där också men 4:an är ju bättre, haha :) Längtar verkligen tills de drar igång... Undra hur många Cuper man får döma i år?? Blev ifjol ;D
 
Vad har mer hänt?? Jo det ska ja tala om för dig... Jag har nämligen ÄNTLIGEN flyttat nu, ifrån den förbannade äckel byn Svärdsjö som "Världen" skiter fullständigt i för jag har då aldrig någonsin i mitt liv varit med om någon sämre mottagning och sämre kollektiv trafik som råder där, det är rent av HEMSKT!! Är så sjukt lättad över att ja slipper det där nu... Nu kan man äntligen få tag i mig NÄR SOM HELST och jag kan få tag i vem ja vill, när ja vill och hur ja vill utan att behöva bry mig om någon jävla mottagning eller buss. Bor nu på Kvarnberget i Falun ;D
Fick in allt jag hade i lägenheten på ett släpvagns lass :D Fick precis plats... 1-2-3 prylar till hade nog inte gått.
Samma dag som jag flyttade så fyllde min MOR 49år :) Drog dit en snabbis och käkade lite tårta och lämnade min present... Hon fick ett "presentkort på systembolaget" vilket hon blev överlycklig över, hahaha ;) Samma dag så gjorde Manchester United en av Premier Leagues absolut galnaste värvning... Dom köpte nämligen FALCAO för si sådär BARA 534 miljoner ;D
På dom 2 senaste veckorna så har Manchester United spenderat ca 2 miljarder på nyförvärv och det ryktas om ännu till men det är inte förens nästa säsong... Nämligen en av världens absolut största och bästa genom tiderna... Christiano RONALDO!!! ;D Han vill tillbaka, det har han själv sagt. Hans hjärta kommer alltid klappa för United och det är United som alltid kommer vara hans MODER-klubb sa han. 
Vi fortsätter lite i sportens värld... Ja skrev tidigare i något inlägg att Leksands IF har fått en kanon start på säsongen, lr ja för-säsongen. Tror dom spelat ca 8-10 träningsmatcher och dom har BARA förlorat 2  matcher, ena var första träningsmatchen för säsongen, Frölunda vann med 5-3 och den andrA var nu i Torsdags mot Brynäs (2-3) men det var på sudden ;/ Dom spela 2-2 mot Västerås också men annars har dom vunnit... Spöa Färjestad (5-2), Modo (2-1), Rögle (5-4), Örebro (4-0), Mora x2 (0-3) & (7-0)... Det ska bli oerhört intressant att se hur det går i premiären hemma mot Färjestad. Färjestad är med i CHL - hockeyns champions league tillsammans med andra SHL lag och just nu går det inge bra för dom så ja hoppas dom är sänkta pga de och att Leksand kanske kan utnyttja de. Dom har också VÄRVAT in i helvete bra... Himelfarb har nätat, Mårtensson har nätat, Salviannen har nätat och Bröderna Connely har gjort poäng... Leksand har ett grymt lag och jag blir lika förbannad varenda gång när dom här så kallade "experterna" tippar dom näst sist. Dom har ingen koll överhuvudtaget... Dalkurd och Brage vann i helgen också, bra jobbat!! Svenska landslaget vann också i torsdags mot Estland och "Zlatan" The King Of Sweden slog ett oslagbart rekord, han blev nämligen Sveriges främste målskytt genom tiderna med sina 50 stycken tack vare att han gjorde båda Sveriges mål... Först via en retur och en hårsmån av tur sedan KLACKA han läckert in 2-0 ;) Nej den där mannen alltså, han bjuder tamefan på något nytt varje gång man tittar på honom. Och imorgon är det dags igen men då i en 10 ggr mer så viktigare match. Det gäller verkligen att han är på hugget och resten av laget också förståss.
Österrike BORTA är en oerhört tuff och svår match. Fast EM-kvalet skulle fan inte kunna börja bättre om vi tog en 3 poängare där borta, så jag håller alla tummarna. har lagt fram Sverige tröjan och bokat bord på Mimo's ;D
Nu i helgen så var jag på gratis festival här i Falun med en av mina bästa vänner Mikael Jans :) "Grannys"

Han bjöd på dricka och sällskap. Vi hade de fantastiskt roligt... Satt först och lyssna på den där uppmärksammade uteliggaren som blev så känd från Jill's värld, Doug Seegers sedan drog vi till slussen och spela mini-golf ;D Ja vann! Sedan gick vi ner mot stan och på vägen ner så är det totalt svart för mig... har inge minne alls!!! Måste ha varit Micke's förbannade jävla Mintu som small till mot kvällningen ;/ Och det är troligen pga den som jag har mått så sjukt dåligt idag, ja tror ärligt talat att ja aldrig har varit så jävla bakfull och ringrostig som jag var idag... ville verkligen försvinna från jordens yta och aldrig mer komma tillbaka men efter en stund gav de sig. Knapra alvedon och tröck i mig en pizza och så var man normal igen :) ;) Bakfylle-pizza är nog de bästa ja vet...

Nej nu får det fan räcka!! Måste sova också... Nu har ni iaf fått lite inblick i vad jag har haft för mig dom senaste dagarna och så. Nu har ja ju dator igen och allt så ja kommer kunna skriva och uppdatera varje dag igen f.r.o.m nu :) Ska dessutom åka ner och lägga min RÖST till valet imorgon och jag kommer göra som så många andra svenskar har gjort och rösta på SD!!!

Godnatt och sovgott Jimmie och resten av Sverige. Vi ses och hörs!! Puss & Kram