Förvirrande...

Hej alla kära läsare!!
Nu var det längesen jag var här igen... Fan också. Jag gillar inte dom här stora mellan rummen ;( Men min motivering till att skriva när den här datan är så jävla dålig är på minst sagt noll nästan, det är därför. På mobilen är det så krångligt ;/ + att min blogg går ut nu om 1 vecka, vet inte riktigt om ja ska förnya den lr inte. Det är kul och avslappnande med att ha bloggen men tyvärr så får man ju inte så mycket respons eller feedback. Skulle ju va kul å veta om någon här i världen tycker om den, gillar de dom läser eller känner igen sig själva genom mina vardagar?? Nå?? ;D 
 
Jaja... Iaf så har jag nu haft 1 veckas ledighet sen vi tog examen i skolan och den här veckan tänkte ja ägna mig åt lite jobb-sökande eller iaf jobb-tittande och se vad det finns på marknaden. Sedan ska ja kolla in dom olika ställena, höra mig för och sedan bestämma mig för något och därefter bockar jag av ställe till ställe. Får se vart jag hamnar ;D Jag vill helst av allt jobba som personlig assistent men annars hemtjänsten eller äldreboende. Vet DU nåt?? Jag har ju nu fått min fläschiga "undersköterska-skylt" som jag kan skryta med inför kollegorna ;D
 
PREMIÄR!!
I helgen var det DOMAR-premiär... Äntligen!!! Nu så har äntligen serierna dragit igång och vi fick våra 3 första matcher i helgen. På lördagen så började vi att "värma upp" med en HJ17 mellan IBF Falun Ungdom - Valbo och den matchen slutade 5-12 och Falun var aldrig riktigt nära att komma ikapp, Valbo var det klart bättre laget och vann därför rättvist. Efter den så skulle jag och Farsan döma en riktig riktig "rysare"... Vi skulle nämligen ut och döma en.... vänta nu.... trum pinnar.... ååååå..... HERRAR DIVISION 3!!! Jag och Pappa som knappt har dömt en Division.4 match (max 5st) fick nu i dömnings-premiären gå in och blåsa en H3:a mellan IBF Falun - Krylbo. Inför matchen var jag oerhört nervös... Falun som ifjol hade blivit tvångsnedflyttat från Div.1 till Div.3 så man kan inprincip säga att vi dömde 1 elit-lag. Falun hade 3-4 st SSL-spelare med, bla Coffe som en magiker på plan. Fantastisk teknik och vilken spel känsla... helt otroligt. Han var inblandad i hälften av alla Faluns mål, MINST. Falun vann som sagt matchen och ganska övertygande dessutom, 15-2!! Krylbo drabbades av en del utvisningar och det utnyttjade Falun direkt och tog en betryggande ledning direkt från start. På söndagen bar det iväg upp till Nås för deras Div.4 hemma-premiär men tyvärr så blev det förlust för Nås-gänget... Dom torska med 6-9 mot IK Sätra. 
 
Ska också tillägga att jag tog en utvisning för precis de som bilden visar.... haha de tyckte ja va lite komiskt.
 
Annan sport....
Efter Lördagens dömning så var det dags för Leksands IF att ÄNTLIGEN vinna!!! matcher tog det men sen kom den, den efterlängtade vinsten. Dom vann också hemma och därmed blev det första hemma vinsten också. Det var mot Örebro och i ett nästan fullsatt tegera arena som dom gjorde det. Fast det började med en mardrömsstart... Leksand hade den nyinköpta målvakten i målet och efter 11 sekunder så skjuter Örebro matchens första skott på mål och vet ni vad... DEN GÅR IN!!! Jaha,, tack för de... nu blir det väl ännu en förlust tänkte nog dom flesta då men icke sa nicke. Efter den skandalen så klev nyförvärven och krigarna fram och till slut så kunde dom vända på steken och ta hem säsongens första seger... Så jävla skönt. Nu har dom sparka ännu fler, idag rök bröderna Connelly och tog istället upp J20 junioren Fredrik Forsberg som får chansen. BRA!! 
En annan händelse på Lördagen var att de konkurerande Divison.1 laget Frej som slåss tillsammans med Dalkurd och Brage om den sista avgörande kval-spels-platsen vann hemma mot Västerås med 3-2 vilket betydde att Dalkurd och Brage fick en liten liten press på sig inför söndagens match. Båda lagen är nämligen tvugna att vinna sina respektive matcher för att hänga med i topp-striden. Dalkurd hade borta mot Luleå och Brage hade hemma mot Nyköping. Innan dessa match-starter så var det en annan topp-match som skulle gå av stapeln först... Jo, Manchester United - Everton och mitt underbara, älskade och kära mästarlag VANN nu igen. 2-1 och målen gjordes av inga mindre än Di.Maria och Falcao ;) Nu ligger vi 5:a i tabellen och är inte alls långt borta från toppen... Förlusten mot förbannade Leicester sitter fortfarande på näthinnan, usch!! Fy fan. Men iaf, när den matchen var slut så var de dags för kurderna att ta sig an Luleå... första halvlek slutar mållös men 10-15 min in i andra så spräcker dom 0:an och gör 0-1 och när det ca är 20-25 minuter kvar av matchen så utökar dom till 0-2 som också blev slutresultatet, SÅJA vi är fortfarande med. Strax efter att den matchen tagit slut så var det dags för Brage... Nu var dom ABSOLUT TVUGNA till att vinna och det gjorde dom, 1-0. Det är fortfarande stenhårt i toppen....
1. AFC United...................................................................................................49p
2. Frej................................................................................................................47p
3. Brage............................................................................................................45p
4. Dalkurd.........................................................................................................44p
3 omgångar kvar och nästa är helt GALEN....
Lördagen den 11/10:
*Dalkurd vs Brage
*Frej vs AFC United
Omgången efter det så möter Brage Frej hemma och vinner dom först mot Dalkurd och sen mot Frej så är det dom som har kval-platsen MEN om Dalkurd vinner mot Brage och sen hjälper till å vinna mot Frej så är det Dalkurd som får den platsen... Oj oj oj ni ska bara veta hur spännande detta är. Väsby har jag i stort sätt räknat bort för dom har lättast schema kvar men får dom stryk nu på lördag mot Frej så är dom i allra högsta grad inblandade i fighten om en direkt/kval-plats. Mycket mycket spännande... Jag hoppas innerligt att vi antingen får en dömning tidigt på lördagen eller ingen alls för jag skulle jätte gärna vilja se på den avgörande matchen mellan Dalkurd-Brage. Skulle vara så oerhört skönt att krossa dom IGEN och sedan se deras ledsna blickar om att chansen till avancemang försvann längre bort... Det återstår att se, får väl besked om någon dag. Dalkurd har sedan 2 borta matcher kvar.... först 18/10 Forward sedan 2/11 mot Vasalund.
 
IDOL 2014 då hörrni?? Det har vi ju glömt å prata om... Äsch, det finns inte så mycket att säga egentligen förutom att mina båda idoler är kvar... På tjej sidan så har jag Lisa Ajax som klar favorit och på kill sidan så har vi coolingen Roffe. Lisa är 16 fucking år men sjunger som om hon vore 30 och har hållt på med det hela livet, herregud vilken stjärna. Molly är tätt tätt efter men Lisa är liiiiite lite snyggare och bättre :D Roffe där emot kanske inte är den där riktiga super pop stjärne idolen som idol söker men har är fanimej speciell och det tror jag många andra också har sett å tycker och det är nog därför som han är kvar, tror ja ;) Jag diggar honom stenhårt och ja hoppas han går hela hela vägen. Go ROFFE!!!
 
Nej nu ska ja glida ner på affären för att handla grädde och sylt för här ska de stekas pannkaka!! MUMS!! Tjadå.