Sportens värld...

Tjabba tjena hallå!! visste du att jag **** Konstapel Blå...

Hur fan mår du? Är allt bra med dig? Ja hoppas det iaf... Själv är ja hungrig som fucking fan så nu snart så ska ja göra iordning en kastrull med vatten som ska koka så att ja äntligen få i mig nåt. Känns som om jag inte ätit på 1 vecka men lite så är det ju, är sjukt jävla undernärd ;/ Det får bli en eftertraktad och sen var det nu längesen oxå ja åt "Falu Stuv" och det är min egna definition av "Stuvade makaroner med Falu korv" därav namnet "Falu Stuv", fiffigt va? :P :P Hm... igår såg jag något som skulle kunna fått mig å må cp illa men jag blev aldrig å göra   de. Var nämligen så att ja via en annan BLOGG såg att om man tappar 2% av sin kroppsvätska så mister man ca 20% av sin kropps prestation/koncentrations förmåga, det är ju verkligen skrämmande. Helt galna siffror. 2% motsvarar ca 2 medel stora köks glas med vatten. Fatta 2 glas?? Finns miljoner människor SOM VET OM DETTA men ändå... likförbannat så förekommer det och man utsätter sig för de oftare än vad man själv är medveten om. Satt å läste tidigare idag att 80% av alla professionella fotbolls spelare lider av någon form av
"psykisk ohälsa" ;O Det är ju en galet hög procent siffra. Trodde man var lycklig när man tjänar si sådär, ja va ska vi dra till med? Rooneys lön tex: Han får ca 200 000:- pund i veckan... kan ni fatta? Det är motvarande ca 1.2 MILJONER svenska kronor tjänar alltså den där grisen i VECKAN!!! Och det gör han bara genom att sparka lite på, jaga och springa efter en rund läder sak, även kallad "FOTBOLL". Hur är det ens möjligt??? Brukar jag fråga mig själv. Är de ens rimligt? Likaså i NHL och KHL hockeyn... Helt ENORMA och OFÖRESTÄLLNINGSBARA SUMMOR det handlar om i den sporten. Helt jävla stört hur man kan tjäna ca en halv förmögenhet på bara 1-2 säsonger beroende på vilken klubb du hamnar i. Tror SUDDEN (Mats Sundin) tjänade som mest i Toronto ca sådär 300 000 - 500 000$ i veckan... Hahaha det är så jävla mycket pengar så man kan ju inte ens göra av med skiten. Se på Zlatan, han gav bort en halv lön förra veckan på 300 000:- svenska kronor då han hjälpte det "utvecklings-stördaSvenska Landslaget som behövde 200 000:- minst för att få åka till Brasilien och spela VM. Eftersom inte Zlatan tog SITT Sverige dit såtänkte han:

- "Jag misslyckades och vårt landslag fick nobben från VM men nu fanns de en ny chans och DET ÄR KLART SOM SKA SPELA VM!!! Dementera Zlatan till deras förbundskapten, bad om konto numret och ca 10 min senare fanns det 350 000:- på kontot, utbetalat av Mr.Zlatan himself, The King Of Sweden, Of All Kinds, All Times!! "

Fan va mäktigt gjort!! De tycker jag fler borde göra... Tex så finns det ju tok många ex-leksingar som vart/är proffs idag och som LÄTT hade kunnat skrapa ihop till deras 150 miljoners skuld och sen hade de vart bra sen. Manchester United spelade en träningsmatch mot Valencia igår... Det blev Van Graals 6:e raka SEGER. Snacka om en bra start ;) Plus att det inte är nå SKIT-lag vi mött. USA turnen tex mötte man både Real Madrid och Leverfläcken (Liverpool) Vi vann med 2-1 efter att Rooney först missat en straff i 33:e men i 90+1 gör Fellaini det avgörande 2-1 målet. Så jävla härligt... Still undefeated!! ;)

Och vad i helvete är det som händer med tidernas SKÅDESPELARE??? Igår Robin Williams och IDAG, HANS V ENGSTRÖM fast alla känner igen honom som "UNO BLOMQVIST" i den kulturella och klassiska serien "Rederiet". Fruktansvärt... Så tragiskt... Hemskt... Han var en kunglig skådis, gjorde ett mästerligt jobb som sin roll "UNO" :) Så himla rolig ibland, han kunde få en å tok skratta men också var han väldigt dum i huvudet, ni vet sådär dunder dum så att man nästan blir irriterad och förbannad över att det är så löjligt. Hatar de! 

R.I.P


Nej hörrni ni... nu är det dags för mig att krypa ner, under mitt täcke, slå på en film och sen sova.

 
 
 
#1 - - Larssa:

Kung Uno! Vilat it frid ; (

Svar: Intendent Uno Blomqvist... Tok kär i Vera Bengtsson! Laddat hem säsong 1,2,3 som ja tänkte ja skulle se :P Nostalgi!!
Sebastian Krabban Wattberg