Helgens bravader....

 
 
 
God kväll kompisar!! 
 
"Tåget"=Jag är i rullning igen nu... Nu mår jag sådär riktigt riktigt bra igen, kolen är lastad, ugnen glöder, röken "tuffas", signalhornet tjuter och det kopplas på en och annan vagn efter vägen... "Ång-loket köttar!!" :P
 
Hur fan är läget? Hur står det till? Är allting bra med dig/er? Mår du/ni bra? Är du arg? Ledsen? Svara mig....!!!
 
Hur har helgen varit? Var den rolig? Har ni/du haft skoj? Vad gjorde du/ni? Är fett Nyfiken här, nyfiken i en strut... ;) *HEHE*

Min var iaf såhär...
 
Fredag
 
Då FYLLDE min halvbror Jesper Karlsson 13 ÅR!!!!! Kan ni fatta??? 13!!!! Fan grabb halvan är ju TONÅRING!!! Det är ju helt otroligt... vart fan har tiden tagit vägen? Vart har åren gått? Vad fan hände? Det var liksom bara några år sedan känns det som som man satt nere i Göteborg på Skara sommarland och fick reda på nyheterna, att det blev en liten knodd, lille jeppe peppe!! Haha ;) Sötingen!! Griskultingen!! Familjens lilla minsting!! Den lilla sladdisen... KNODDEN!!! (älskar å kalla han knodden. Han hatar det ;D) knådas... hahahaha you name it, listan kan göras lång men jag älskar han av hela mitt hjärta precis som om han vore min egen. Blir dock så fruktansvärt ledsen över att det knappt går att prata med grabben ;( Det är som om att ställa sig mot "VÄGGEN" och prata med sig själv, IBLAND!!! Inte jämt ska ja inte säga men väldigt väldigt ofta... Varför är det så gubben? Säg inte att du är RÄDD för mig fortfarande? ;/  Skärpning mannen. Du är ju en stor kille nu och du ska kunna konversera med en som en normal människa och som en normal broder, ok? Ska vi säga så? Tycker vi skakar hand på de och glömmer de andra... ;P ;D
 
Nu till själva kalaset då... Vi hade bestämt att vi skulle "kika förbi"... "titta in"... "säga grattis"... "käka nån tårtbit"... "dricka nån kaffekopp"... "rökt en cigg kanske"... "snackat lite skit"... MM. Exakt detta gjorde vi, vilket väl va trevligt ;) DOCK blev jag (efter ett tag) på väldigt dåligt humör. Det blev en dyster stämning och jag fick en känsla lr kom på att det egentligen var jävligt tråkigt att bara sitta där rakt upp och ner och snacka om helt oväsentliga saker. Morsan sitter och frågar en massa fucking frågor om saker och ting som jag inte har en fucking aning om och jag förstod inte varför i helvete hon satt och fråga det hon fråga?? ;/ Inte fan bryr väl du dig i i vad mina gamla polare gjorde eller gör idag? ;( Det var bara jävligt skumt alltså... Liksom bara ställer ett 20-30 tal frågor om olika saker och ting från ingenstans helt random... ;/ Nej jag vet inte om det gjorde mig chockad lr nåt men jag fatta ingenting. Man försökte ju så gott man kunde men fick knappt någon chans att säga något förens man fick nåt ryt om att man inte försökte alls... men möts man av en BETONG-VÄGG  till bror så är det ganska svårt att göra nåt oxå ;'( Fett tråkigt!! Var lite det som gjorde så att allt dog... Simon snackar hål i huvet på en nästan medans födelsedags killen BARA höll på med sina teknik grejer. Förstår inte vad det är som har hänt med dig? Förut ville du jämt ut och leka för fan... Leker du ingenting längre? Är de det som är felet? Är det jag som är "efter"? Kanske inte är någonting man gör nu när man är tonåring? Är det pinsamt tycker du? Spela boll och leka 5 år igen med sina bröder? JAG ÄLSKAR DET det iaf och jag kommer aldrig någonsin att sluta vara ett barn innerst inne. Nog tror jag att vi alla vill vara lite barnsliga ibland och emellanåt, det behövs! Fan jag menar vem fan älskar inte TECKNAT lr Disney dags... OMG ALLTSÅ!!! LÖÖÖÖV IT.... Lejonkungen, Bernard och Bianka, Aritsocats, Oliver & Gänget, Micke & Molle ämen gud... ni vet själva, alla DISNEY-filmer är magiskt bra och helt unika. Finns inge bättre... Dagens jävla barnprogram och tecknat är så jävla fucking skruvat, dåligt och fult så jag vet inte ens vad ja ska skriva om det så vet ni vad, vi skiter i det!!! Lika "Tom & Jerry" ;D ÅHH...  Vilka figurer alltså, vilka karaktärer... Fred Quimbly och Hannah Montana (tror ja dom heter) vilka jävla genier!! Stjärnor!! Grundarna till originalen ;) Att en katt jagar en mus vet ju alla och att en katt e rädd för en hund och en fågel för både katt och hund men inte mus vet alla men sen att göra det till en SUPER DUPER MEGA MONGO BRA TECKNAD FUCKING SERIE utav de sen, med världens vildaste fantasi är ju bara ett mästerverk. Eller? Genialiskt... För ni älskar väl dom lika mycket som jag, lr? ;) Annars är det nå fel på dig, förlåt alltså men JO!! För det stämmer tamefan... Serien är ett "Mästerverk". Finns en speciell scen i ett av dom allra första avsnitten som är helt gudabenådat, skrattar så tårarna sprutar varje gång jag ser på de ;) *hahaha* Måste försöka leta på de...
 
https://www.youtube.com/watch?v=REnDS2c1wps DÄR ÄR DEN.... KOLLA KOLLA KOLLA!!!!! HAHAHAHAH ;) Scenen som jag menar är mellan 03.08-03.30 ca... hahahahahaha ;P
 
Finns det liksom bara data, mobil, surf fucking äckel plattan, brud helvetet och allt annat sånt där skit i ditt huvud nu för tiden bara lr vad är det frågan om?? Mina tankar spånar iväg helt...?? Tycker hellre att vi hade kunnat gjort något kul, roligt, spännande med GRABBEN som fyllde år. Dålig planering...SKANDAL WATTBERGS!! *skärpning* Förra året drog vi ju iaf till Leksands Sommarland, DÄR SNACKAR VI KALAS!!!! Då fick han både Entre'n betald, massa glass och godis och nam nam + att vi har det JÄVLIGT ROLIGT en hel dag. PERFEKT!! En strålande födelsedag, kan jag tycka iaf. Men men... Får hitt på nåt kul nästa år bara istället, inge mer med det. Ingen ide att sitta här och gräma ner sig över...  Skit i det där nu.
 
Innan jag lämnade party't så "FÖRSÖKTE" mamma igen... Kramade mig, berätta att jag inte var ensam, att hon fanns där men att det är jag som måste komma själv å blaha blaha blaha... Lyssna inte. Frågade om jag hade ätit nåt, nej inte på några dar svara ja å då ville hon "bjuda" mig på käk men jag kände mig inge hungrig + att hon "KNAPPT" aldrig ha gjort det förut så hon kunde gått spara sina cash. Hon ville visa sin nya "tattoo" oxå... (Är väl det enda gemensamma intresset vi har) men jag brydde mig inte om att vilja se den. Ville hon visa den så hade hon gjort det.... sen spelar det ingen fucking roll vad jag säger, vill du visa den för mig ja då gör du det, inge mer med det!!!!!!! Ska jag förklara hur man gör kanske? Hjälpa dig lite??  Jo du vet att då gör man som så att man tar fram den bara och säger: "KOLLA HÄR"!!! Är fan inge svårt och det borde du nog klara av...
 
Orkar inte lägga ner någon mer energi på dig mer nu Morsan. Visst du är min MAMMA, du födde mig, gjorde så att ja kom till den här världen, jorden, planeten det kmr jag älska dig för i all all evighet för men min RESPEKT
har du inte lyckats fånga tillbaka och det vettefan om du någonsin kommer att göra. Du ska inte sitta där och tro att detta är någonting som jag sitter och njuter av att skriva om men det är så här jag tycker och tänker och det vill jag att du ska veta. Har 0 RESPEKT för dig just nu och jag känner mig inte alls väl till mods när jag tänker på dig... blir mest bara ledsen och gråter!!! Vi var världens bästa vänner förut... kunde prata om allt... vilka sexställningar jag kör med tjejer... hur jag går tillväga för att kåta upp dom... asså såna här helt sjuka saker som bara en son och sin mamma kan prata om, ämen förstår ni? Kmr du ihåg de? ;'( Men sen hände nånting... ett aggresivt hat berg började jag bestiga och jag når aldrig toppen känns det som... Berget blir bara större å större, sikten dimmigare å dimmigare, kroppen kyligare å kyligare och syret blir mindre å mindre så orken tar snart slut... FÖRSTÅR DU??? ;'( Fan du är min FÖRÄLDER!!! FUCKING BETE DIG SOM EN OXÅ!!!! 
 

Gjorde inte så mycket när jag kom hem sen... tog ett kvällsdopp i forsen innan jag somnade framför TV:n sen hemma ;) Haha, hur många ggr har det hänt egentligen? Öhm.... ett ANTAL!! :) Tror ni känner igen er!! PeaCe

 
 

Lördagen
 

Jag vaknar ca 12.00 på lördagen... ligger till 12.30 och sträcker på mig, gosar, myser, softar och chillar... tänker på "vad jag ska göra", "vad som händer under dan", osv osv.... När jag väl kliver upp så går jag in i duschen och skrubbar hela mig, tvättar mig, sköljer mig, tvålar in mig, duschar av mig... hela jag är nu fullkomligt hel, ren, och fräsch. Yeah!! Känner mig taggad inför dagen... Hade massa planer som jag skulle göra, hela dan var uppbokad.
 
Ca 13.00 så gick jag till "Höganäs", ligger en badplats där. Ca 3 km från byn... Tog med min bärbara stereo, dunka in en av Ken Rings första album... ( e typ den enda fungerande skiva man har, resten sönder repiga ;( ) Nr.4.... TYNGSTA-låten på hela skivan... Gissa vilken? ;) Hahaha.... "Grabbarna direkt från förorten"... har ni hört den? Kmr ni ihåg den? Tycker LÄTT att det är en av hans absolut bästa låtar och texter någosin, bryr mig inte. Här kmr en länk för er som vill bli påminda om hur fucking bra den är...
 
https://www.youtube.com/watch?v=UlOSsm0yCSI KEN RING - Grabbarna direkt från förorten
 

Medans jag som sagt är på "Höganäs" badplats, på stranden tillsammans med Ken Ring så badar jag lite, tog 4 dopp tror jag. Fruktansvärt jävla skönt i vattne, va ju som om man bada i en bassäng lr i en pool, ingen kyla what so ever när man går i, bara 100% svalkande precis som det ska vara. Hade ja haft nå vattenleksaker och en polare med mig hade jag vart i resten av dagen, helt klart. Men nu var det så att jag väntade på att min kära älskade Fader skulle komma och göra mig sällskap fast inte å bada då tyvärr utan han skulle bara hämta mig, för vi skulle på fotboll, Svärdsjö IF vs Skogsbo/Avesta IK och JÄVLAR vilken MATCH vi fick se dessutom, oj oj oj. Svärdsjö låg under med 1-2 ett tag och spelade riktigt riktigt uselt... lät Skogsbo få en massa farliga chanser, kunde lätt ha gjort 1-3 och 1-4 om dom utnyttjat sina chanser eller om inte Robin i Svärdsjö målet hade gjort minst 2 helt avgörande KANON-räddningar ;) FETT NICE!!! "Tummen Upp" där... Oss målisar emellan. Jag var nämligen fotbolls-målvakt i 4 års tid förr. Sjukt kul att vara målvakt, men satan så svårt... ett misstag vettu och du har hela fucking laget efter dig sen, hängandes som en stor fet sumo-brottare som äger ca 2 ton som du går runt och bär på sen resten av matchen... ganska påfrestande ;/ Gäller å ha bra PSYKE, så att du kan stå pall för sånt, skaka av dsig skiten och fokusera på att inte göra samma sak igen + att du samtidigt tänker på att du ska göra nånting BRA för att du reparera det som just har inträffat... ;) Svärdsjö röck upp sig REJÄLT sedan och kunde till slut ENKELT vinna med hela 5-2. Lite halv orättvist resultat kanske, borde kanske inte runnit iväg men det blir lätt så när det står 2-2 och matchen böljar fram och tillbaka... + VÄRMEN!! Vad kan det ha varit? 27-28 grader? Såg vi ju bara under VM hur jävla körda spelarna blir... Till sist fick Svärdsjö in 3-2 med 5 minuter kvar och därefter gick luften ur för Skogsbo och Svärdsjö kunde kontra in både 4-2 och 5-2. GÖTTANS!!! Ligger kvar på 2:a platsen i Div.4 strax bakom MORA som gått som en ångvält i den där Serien, skumt ;/ enda förlusten dom har tror jag är just mot S-sjö. Synd bara att S-sjö spelar in i helvete bra mot bra motstånd men sen när dom möter sämre lag som tex Östansbo som ligger DYNGSIST i serien så blev det nå kaijko i huvet på grabbarna kanske, jag vet inte? Men det var några i publiken som sa som hade vart med följt med å sett den matchen att dom spelade som ett gäng nybörjere... 1-1 sluta de. Före de spela dom 0-0 mot Nyhammar som också ligger i botten... men mot lagen på den övre halvan, ja då vinner man såhär med 2-0,3-0... 4-1,5-1... 5-2 etc etc... knasigt knasigt. Men men det är ju sådär i den sportiga världen... matcherna varierar, resultaten, lagen, städer, planer, länder, världsdelar, fattiga länder, rika länder... ja ni, är mycket med det där vettni. Skulle kunna sitta uppe här hela natten och snacka sport och fotboll med er men det orkar jag inte. Måste fortsätta berätta vad som hände efter matchen istället... förresten så kände vi "DOMAR-trion" oxå... Huvud-domare Ola Bäck, Linjemän Torbjörn Aspman och "Rookie" ;) Skötte sig alldeles utmärkt tycker jag fastän jag fortfarande tycker att en i Skogsbo skulle haft RÖTT istället för det gula som han så snällt av Ola fick men annars så, KANON INSATS!! (Y)
 
Före matchen, efter att jag vart hem och bytt om sen "Höganäs" stack vi till Sorento's och beställde med oss en kebab-pizza... Sleva i oss den vid plan, fick ett par droppande, drägglande och hängande tungor och blickar av folket där, *höhö* :P 
 
- "FUCK OFF!! Det är våran..."
 
Som jag nämde så vann Svärdsjö alltså med 5-2, SMACK!! BOOOOJA!! Där fick du Eric...!! Hahaha ;P
Eric... Det är han som tattuerar. My "Tattoo" Artist No.1... Den bästa, grymmaste, schysstaste och härligaste snubben på denna jord!! Det är han som gaddar mig så hemskt och frenetiskt, det är han som smyckar mig, målar min kropp så fucking fin och sexig ;) SNYGG!! Hahaha... Han ringde mig då jag och Far satt och kolla på fotbollen och eftersom han är ifrån Avesta och Svärdsjö mötte ju som ni minns Skogsbo/Avesta, och dom tar oxå ledningen samtidigt som han ringer och vi snackar, han påstår att det var han som gjorde så att dom tog ledningen med sitt "samtal" haha vilken idiot...
-" I helvete heller... lr ah jo kanske det, det är därför som vi måste lägga på för så fort vi har gjort det så kommer Svärdsjö vända och vinna det här... hejdå hejdå hejdå", säger ja.
-"Hejdå!" säger Eric utan att lägga på såklart.
Vi skrattar och fortsätter prata om det vi också hade planerat att göra efter att jag sett klart matchen. Skulle åka med Farsan ner till stan och sen komma till han (trodde ja) men han var inte hemma ;/ Haha bra där. Nej men vi hade nämligen bestämt på Fredan att vi skulle träffas på Lördag, dricka lite bärs, dra till "SLUSSEN", spela "mini-golf" och softa chilla stenhårt... men nu var det ju såhär att anledningen till hans samtal var för att jag hade ringt en gång tidigare som han missat och nu ringer han för att säga att det skulle bli ändrade planer ;'( Han hade olyckligtvis nog GLÖMT att han hade "tvättstuge tid" mellan 19.00-22.00 och mini-golfen på "SLUSSEN" stängde ju så typiskt nog såklart 22.00 ;D FUCK!!!! ;/ Ja ja det var bara att gilla läget. Visste att jag eller att vi skulle ha en fett rolig kväll ändå, blev å för festa hos honom istället till 23.00 innan vi drog ner på Pitcher's....
Vi satt ute på uteserveringen ett bra tag... Jag, Eric, 2 tjejer och en till Erik (kmr inte ihåg tjejernas namn men det var nå gammalt uppraggat par som Erik & Eric raggat upp förut, Erik som var den femte i vårt sällskap, en vän till Eric. En granne typ... brukar ses lite då och då. Är väl inte sådär jättebra kompisar men skitsamma, shit asså. wtf) kom till sak! Allright dude, shit, sorry... Tare lugnt för fan. RELAX!! ;P Ja vi satt då som sagt här ute "nästan" hela kvällen, har ett svagt minne av att vi satt inomhus en kort kort stund bara men det var då efter att uteserveringen stängt. Det var en jävla rolig och trevlig kväll kan ja minnas, extremt mycket fucking sexiga brudar överallt, kåt som ett djur var man ständigt och man spåna som en kåt drägglande hund *tänker på varg-hunden i "droopy cartoons" ni vet...
om det fanns någon FULL JÄVEL bland dom här extremt sexiga kvinnorna, damerna, tjejerna, flickorna som var ute... Snackade väl med ett fåtal men ingen lycka denna gång. Försökte inte så värst heller om ja ska va ärlig. Det fick bli som det bli helt enkelt... Fast "efterfesten" sen dock var ju inte så speciellt kul sen. Erics telefon blir stulen och hans moped, kan ni fatta? :O Helt otroligt... Här sitter vi 8 personer, alla känner alla och när kvällen är slut så är hans telefon och moped borta!! Dom den han hon vem fan vet skyldiga/skyldige var tamefan till och med så jävla fucking fräck så att man snodde "nycklarna" som hängde i hallen tydligen + att "telefon" som låg på fucking LADDNING vid hans säng dessutom liksom snor man hur iskallt som helst, tar till och med ur laddaren ur uttaget vid hans säng, snörar ihop den och luren och säger tack, Eric! :O *FITTA* 
 
Hur fan kan man göra så mot en så kallad polare??
Fy fan säger jag bara...
Det är så jävla fult, så jävla fegt, så jävla fittigt, sån jävla fitti stil så det är nå helt sjukt åt de...
Att man har mage att göra en sån grej är för mig helt oacceptabelt alltså, shit... Fattar inte??
 
Men jag och vi kan iaf glädjas åt att hans moped har kommit tillbaka... efter ett tag... efter att han snackat runt lite... hört sig för... hotat lite... ja ni vet, små skrämts lite, hihihi han är bra på de...men jag tror framförallt att den kom fram tack vare att han gjorde en POLITSAJ ANMÄLAN!!! ja men då kom den fram... ingen ville ha med snuten å göra...bra där mannen! Ring AINA, dom kan faktiskt vara till nytta ibland fast det gör ont att erkänna det men så är det... men så det var jävligt skönt. Ringde mig nyss och sa de. Blev fett glad för hans skull. Slippa han tänka på det där mer. Blev ju själv rånad här i mitt hem för inte så längesen + misshandlad så vet precis hur han kände sig... arg... ledsen... besviken...och inte mer eller mindre FÖRBANNAD på mänskligheten än någon annan bara... förbannad över att den kan vara så fruktansvärt förbannat jävla dryg ibland... bara står å slår en i fejjan varje dag, dag in och dag ut dag som natt... sparkar på en när man ligger ner lr inte kan resa sig... tjyvnyps när man inte ser osv... jävla skräp värld vi lever i ibland eller hur då... fan jävla misärer hit och dit, svält, epedemier, sjukdomar, krig och massförstörelse... you name it folks... sånt jävla elände... USCH!!! 
 
Jag ska göra allt jag kan för att försöka få den här världen att bli ett snäpp bättre för mig för varje dag som går och det kommer jag göra på mitt sätt och genom mina resor, äventyr och upplevelser, erfarenheter och meriter. Men framför genom min "KUNSKAP". Visste du/ni att det absolut viktigaste du kan ha nytta av i livet är just det magiska ordet... "KNOWLEDGE" på engelska... Kunskap alltså. Japp det tror jag. Det är fett viktigt... och man kan ALDRIGfå nog av det heller vet ni :P Det du... så det så... jo men så är det... jolå satt de... och skutan den går bra lr?? Hahahha.... Nej hörni, 03.00 är klockan det är Söndag fast offeciellt Måndag klockan 07.45 ringer klockan för då ska ja upp till skolan... Kul!! 4 timmars sömn typ, nice. Bättre än ingenting iaf... Ja men ska du ta och sluta skriva då kanske?? Lr?? Jo fan... Godnatt med er. Skriver om vad jag gjorde på Söndan i skolan sen...
 
Söndan
 
Gick väl och la oss ca sådär 07.05 på Söndag morgon efter att man tjafsat sönder sig fram och tillbaka om grejerna som blev stulna... råttor som försökt gömma sig i kloaken... snokar som försökte slingra sig undan... oj oj oj... herregud alltså... fattar inte att det kan finnas sånna där människor... trodde dom inte fanns i min värld iaf ;( Fett tråkigt. Jag hoppas du/ni skäms som en fucking blöt sliten äcklig trasig hund (förlåt om jag låter hård mot hundar, men jag älskar hundar) Eric har själv en helt fantastisk och underbar hund, man kan inte annat än att bara avguda honom, älska honom och vilja leka å kela med han varje gång man ser han... Lilla "BOSS" lr lilla å lilla... "Klumpen" är väl det rätta smeknamnet ;) Hahaha... *skojar* Så jävla härlig!!
 
Aja... vi låg väl inne hos han, vakna ett tag, snacka lite om gårdagen, hur fittigt allting var medans jag väntade på att en granne från byn skulle komma och hämta mig så jag kunde komma hem, dom var redan i stan och ringde när dom skulle hem så kunde jag åka med dom samtidigt, perfekt ;) Thank's dudes! (Y)
 
När vi kom hem så drog vi hem till dom ett tag... satt på deras uteplats med datan, lyssna på musik, hade allmänt trevligt bara och vid 18.00 tiden så drog jag till Sorento's och beställde mat. Shit jag äter fanimej bara skräpmat nu för tiden... ;( Sen satte jag mig och skrev på bloggen... Om "helgens bravader" som ni nu får ta del av ;P Det hände inte så mycket mer... Satt bara hemma, skrev på bloggen, åt pizza, såg lite på TV, lyssna på Sticky, lärde mig några av hans texter... finns en låt/text som jag fastnat xtra för...
 
Weight of Sound

this one goes out to my girl tonight
i'll sing a song for you cause the mood is right
it's 2:16 on a saturday night
my girl she is passed out, she's not feeling alright

twenty four hours can be a long time
to be lying in bed from the previous night
i'll sit here and drink myself a beer
all night long, i'll sing this song till you call on me, yeah

tomorrow will come and the sun will shine
well i'll sitting here right by your side
so let the music soothe your soul
let the music take control
everything you do or say comes back to you
when things don't work out right, you got to push on through

so keep on running, keep on moving
everything is gonna be alights
keep on smiling, keep on laughing
every little thing is gonna be alright

if you left this choice up to me
don't tell me what you got girl
baby please tell me what you need
I must confess, I've been blessed but i'll never say never
cause I could die today but this music lives forever
and nothing is impossible, nothing is out of your reach
it's just another love song, just another melody
so keep believing in your dreams, life's not what it seems sometimes
and love the air you breathe, you got everything you need for tonight

running away, running away
so far from this place, running away

so keep on running, no...keep on moving, yeah
everything is gonna be alights
keep on smiling, no…keep on laughing, yeah
every little thing is gonna be alright

playing on your radio, coming through your stereo
and everybody's getting down
you can't seem to let it go, running like a video
your haunted by the weight of sound

in your eyes, you focus on the light
and for tonight, just relax and lets get high

the sun it is a sinking low, i'm thinking that it' time to go
and everybody's headed home
watch them as they come and go, listen to your soul it knows
can you feel the weight of sound?

it's just love there's nothing that's more real
this love, and they way it makes you feel

Så jävla tung och bra text/låt så det finns inte... WOW!!!! Nej nu ska ner på stan, försov mig så det blev ingen skola. Ska fixa några ärenden sen så är det dags för REVANCH i Tennis, är dags för mig att komma upp på tronen igen. Wish me luck!! Vi hörs vännen. Kram på dig <3